۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

دارایی صندوق بیمه کاربران بایننس به ۱ میلیارد دلار رسید

۱۳ بهمن ۱۴۰۰، ۱۶:۱۸
کد خبر: 606470
دارایی صندوق بیمه  کاربران  بایننس  به ۱ میلیارد دلار رسید

مطرح‌ترین صرافی حوزه‌ی رمز ارزها یعنی بایننس در چند روز اخیر، به دلیل مسائل مقرراتی از جمله محدودیت‌ دولت‌ها، روزهای نه چندان خوبی را در بازار سپری کرده است. با این حال این صرافی اخیراً گزارش جدیدی را برای خوشحالی کاربران خود در سراسر جهان منتشر کرده است. طبق این گزارش، بایننس اعلام کرد که موجودی صندوق SAFU آن نزدیک به 1 میلیارد دلار رسیده است.

اقتصاد آنلاین – حسین قطبی؛ صندوق بیمه دارایی  برای کاربران یک صندوق ویژه به شمار می‌آید. چرا که  این صندوق برای کاربرانی که از هک و کلاهبرداری در این صرافی متضرر می‌شوند، در نظر گرفته شده است.  صرافی بایننس برای شفایت این موضوع، موجودی صندوق SAFU را در دو کیف پول که آدرس آن‌ها  برای عموم کاربران در دسترس است، قرار داده است. بنابراین هر کسی می تواند هر گونه واریزی و برداشت، همچنین تمام فعالیت‌های پشت این صندوق‌ را بررسی کند.

بایننس همچنین از دیگر صرافی‌های رمزارزها خواسته است که برای امنیت کاربران خود،  صندوق SAFU متناظر خود  را راه‌اندازی کنند. همچنین بایننس در بیانیه خود به صرافی‌ها توصیه کرد که کیف پول صندوق بیمه خود را عمومی کنند، تا همه بتوانند فعالیت‌های آن را پیگیری کنند. این صرافی معتقد است که این کار به  دولت‌ها نشان می‌دهد، حوزه‌ی رمزارزها چقدر شفاف و قابل اعتماد است.

2

تاریخچه ‌ی از صندوق SAFU بایننس:

بایننس این صندوق را در سال 2018، پس از یک سری مسائل مربوط به پلتفرم معاملاتی خود راه‌اندازی کرد. در طول این دوره، بایننس از محدودیت‌های گسترده‌ای رنج برده است که منبع نگرانی معامله گران و سهامداران بود. اگرچه  بایننس معتقد است که پلتفرم این صرافی در برابر هک احتمالی ایمن است، اما این صندوق را برای جبران خسارت کاربران در صورت هک شدن، ایجاد کرده است. طبق گزارش‌ها این صرافی، حدود 10 درصد از کل کارمزد معاملات  به صندوق مذکور منتقل می شود.

در می 2018 زمانی که 7074 بیت‌کوین، توسط هکرها از پلتفرم بایننس، به سرقت برده شد، بایننس از صندوق SAFU  پشتیبانی شد. این صرافی همچنین از این صندوق برای جبران خسارت سرمایه‌گذارانی که از هک Cover Finance در ماه دسامبر آسیب دیده‌اند، استفاده کرد. برای اطمینان بیشتر از ایمن ماندن کیف پول مربوط به صندوق SAFU، بایننس از یک کیف پول آفلاین برای ذخیره وجوه استفاده می کند.