۰ نفر

تاثیر ترندهای شبکه های اجتماعی بر ایجاد تقاضا در بازار تیشرت های چاپی

۲۶ اسفند ۱۴۰۱، ۱۱:۳۷
کد خبر: 707079
تاثیر ترندهای شبکه های اجتماعی بر ایجاد تقاضا در بازار تیشرت های چاپی

سالهاست برای نسل جوان و کودک تیشرت از کاربردی ترین لباس ها و مورد علاقه آن ها است. آن ها برای خرید لباس های خود معمولا از شبکه های اجتماعی یا از افراد معروف مثل خواننده ها، بازیگران، سلبریتی ها و … الگو می گیرند. اما محبوبیت بعضی از تاثیر ها به دلیل وجود یک الگوی انسانی نیست، بلکه وجود یک ترند حتی اگر هیچ فردی هم معرف آن نباشد در بازار تاثیر می گذارد.

ترند موضوعی است که در مدت زمان کوتاه مورد استقبال قشر زیادی قرار می گیرد، این قشر می تواند عموم مردم یا جامعه هدف خاصی مثل کودکان، جوانان، دانشجویان و … باشد.

ترند ها انواع مختلفی دارند؛ می تواند یک ویدیو باشد مثل ویدیو نگهبان پارکی که مراقب گربه ها بود. بعضی وقت ها تکه کلام هستند مثل "سوسماس" یا سال ها قبل که از طریق سریال زیر آسمان شهر تکه کلام "نه غلام !" ترند شده بود.

ترند ها همچنین بعضی وقت ها میم هستند. میم ها تصاویر یا استیکر هایی هستند که در شبکه های اجتماعی معروف می شوند و صاحب یا منتشرکننده معروف و مشخصی ندارند ، معمولا کسی نمی داند اولین بار میم ها چگونه منتشر شده اند، البته میم ها چیز جدیدی نیستند و سال ها به شکل های مختلف وجود داشته اند.

به عنوان مثال می توان به چند نمونه از میم های اخیر که استیکر های آن در شبکه ها اجتماعی بسیار محبوب شده مانند" سر کیفی عزیز؟"، "چطوری جون دل؟" و "تموم شد؟ خیلی تاثیر گذار بود" اشاره کرد.

یکی از میم های محبوب میم های میقولی هستند. میم های میقولی میم های بانمکی هستند که یک کاراکتر کارتونی خطی کشیده اند و مشخصه این کاراکتر این است که با مدل خاصی صحبت می کند.

مثلا بجای نارنگی میخوری؟ میگوید: نارنگی میقولی؟ یا نائنگی میقولی ؟ و به جای سیب میخوری؟ می گوید: سیب میقولی؟ .

این میم ها که معلوم نیست چه زمان و از کجا به فضای مجازی ایرانی اضافه شد و طی چند ماه آنچنان محبوبیت پیدا کرد که کاربرد آن به خارج از فضا مجازی نیز رسید. به عنوان مثال افراد آن را روی ماگ و لیوان چاپ کردند. یکی از محبوب ترین محصولات تیشرت های چاپی با این مضمون بود و افراد این تیشرت ها را برای خود و یا به عنوان یک هدیه با نمک برای دیگران تهیه می کردند و این روند همواره ادامه دارد.

این پدیده جالب که ترند های بدون الگوی انسانی در فضای مجازی بازار های حقیقی را می توانند تحت تاثیر قرار دهند اتفاقی جدید است که احتمالا ظرفیت های جدید در بازار های خرده فروشی را معرفی میکند.

سایت عکسچاپ با داشتن بیش از ۱۰۰ طرح آماده از میم های ترند شده این امکان را برای شما فراهم کرده است که میم های مورد علاقه خود را روی بیش از ۵۰ محصول به چاپ برسانید.

این مطلب رپورتاژ آگهی است و توسط تیم تحریریه اقتصادآنلاین تهیه نشده است.