۰ نفر

شیرآلات رنگی بهتره یا استیل

۷ اسفند ۱۴۰۱، ۱۴:۵۵
کد خبر: 703379
شیرآلات رنگی بهتره یا استیل

رنگ شیرآلات یکی از مهمترین عامل در حفظ ماندگاری و در عین حال زیبایی است. توجه به این موضوع یکی از مهمترین نکات در خرید شیرآلات با انواع مختلف شیر حمام، شیر توالت، شیر روشویی و شیر ظرفشویی است.

مجموعاً رنگ مناسب شیر در سایر ویژگی‌ها نظیر جذابیت، حفظ ظاهر در گذر زمان، نمایش لکه‌های اثر انگشت و آب، مقاومت در برابر بخار و رطوبت، نظافت آسان و میزان خط و خش تأثیر فراوانی می‌گذارد. از طرفی با توجه به اینکه شیرآلات استیل دارای طرفداران بسیاری بوده‌اند و انواع شیرهای رنگی با جذابیت بالا در حال عرضه هستند، بسیاری از افراد در میان دو راهی شیرآلات رنگی یا استیل قرار می‌گیرند. در صورت کسب اطلاعات و آگاهی کافی نسبت به ویژگی‌های هر یک از این مدل‌ها، انتخاب بهترین رنگ شیرآلات به آسانی انجام خواهد شد. به همین دلیل در این مطلب جزئیات و مشخصات هر دو مورد را مورد توجه قرار خواهیم داد.

شیرآلات استیل

شیرآلات استیل همان محصولات رایج و متداول با رنگی نقره‌ای مانند هستند. در تولید این نوع از شیرهای بهداشتی از روکش نیکل-کروم استفاده می‌شود و به این ترتیب گاهاً با عنوان شیرآلات کروم هم شناخته می‌شوند. البته خاصیت ضد زنگ و ضد خوردگی این مدل‌ها موردی است که نباید آن را نادیده گرفت. این شیرآلات در حال حاضر با هر دو نمونه شیرهای کروم مات و براق تولید و عرضه می‌شوند. همچنین امکان استفاده از آن‌ها در انواع دکوراسیون مدرن یا سنتی با ترکیب رنگ‌های گوناگون وجود دارد. ضمناً رنگ استیل شیرآلات با سینک ظرفشویی استیل به زیبایی همخوانی پیدا می‌کند و در عین حال پس از مدتی استفاده، جذابیت خود را از دست نخواهد داد.

مزایای خرید شیرآلات با رنگ استیل

شیرآلات استیل

در ابتدا باید گفت با توجه به اینکه شیرآلات استیل از رایج‌ترین و پرمصرف‌ترین نمونه‌های بازار هستند، اکثر سازندگان به تولید انواع گوناگونی از آن پرداخته‌اند. در نتیجه مشخصاً تنوع بسیار گسترده‌ای از این رنگ و آبکاری در بازار وجود دارد که به‌طبع به خرید آسان و انتخابی عالی کمک شایانی خواهد کرد. از جانبی دیگر خاصیت ضد زنگ بودن شیرآلات با رنگ استیل باعث می‌شود تا در شرایط مختلف از جمله در رطوبت بالا ظاهر خود را حفظ کنند.

در ضمن همان‌طور که اشاره کردیم، استفاده از شیرآلات استیل یا کروم برای تمامی افراد با سلایق و دکوراسیون داخلی متفاوت به عنوان گزینه‌ای مطلوب به شمار می‌رود. به همین دلیل است که تمامی مدل‌های مختلف شیرآلات نظیر شیر روشویی، شیر ظرفشویی، شیر حمام و شیر توالت در رنگ استیل یا کروم تولید و عرضه می‌شوند.

شیرآلات رنگی

شیرهای رنگی از مدل‌هایی هستند که روزبه‌روز به دلیل تقاضای بیشتر، توسط برندها و سازندگان بیشتری ساخته می‌شوند. با توجه به اینکه در گذشته تنها شیرآلاتی با رنگ استیل و برنز رایج بوده‌اند، این نمونه‌ها به عنوان مدل‌هایی جدید و به‌روز، توانسته‌اند توجه افراد زیادی را جلب کنند. در ضمن منظور از شیرآلات رنگی، شیرآلات با انواع رنگ‌های فانتزی و چشمگیر شامل رزگلد، طلایی، صورتی، قرمز، سبز، زرد، آبی و حتی سفید، مشکی و غیره است. در ضمن این رنگ‌ها بر اساس روش‌های آبکاری مختلف که بهترین آن‌ها آبکاری PVD است، بر روی شیر اعمال می‌شوند.

مزایای خرید شیرآلات رنگی

اولین مورد از مزایای شیرآلات رنگی که موجب جذب مشتریان به این محصولات شده است، وجود جذابیت منحصر به فرد و ظاهری متفاوت می‌باشد. رنگ‌های این مدل‌ها در اماکن مختلف نظیر آشپزخانه موجب بخشیدن جلوه‌ای تازه به محیط می‌شود. همچنین تنوع بالایی در رنگ‌بندی وجود دارد که به انتخاب رنگ دلخواه برای ایجاد هماهنگی با سایر لوازم کمک می‌کند. در ضمن میزان نشان دادن لکه‌ها و اثرات انگشت به رنگ محصول بستگی دارد. برای مثال شیرآلات سفید آلودگی‌ها را به میزان کمتری در مقایسه با تعدادی از سایر مدل‌ها نشان می‌دهد و به‌طبع به نظافت و تمیز کردن کمتری هم نیاز خواهند داشت.

مقایسه شیرآلات رنگی و استیل

شیرآلات استیل

در مجموع با توجه به اینکه شیرآلات رنگی و استیل هر دو توسط روش‌های آبکاری باکیفیت نظیر آبکاری نیکل-کروم و پی وی دی انجام می‌شوند، باید گفت هر دو از بهترین‌ها به حساب می‌آیند. از این رو به طور کلی به شرط انتخاب صحیح جنس و برند می‌توان در مدت زمان زیادی با رضایت کامل از آن‌ها استفاده کرد. با این حال تفاوت‌ها و شباهت‌هایی در میان آن‌ها وجود دارد و نتیجتاً مقایسه شیرآلات رنگی و استیل به این شرح خواهد بود:

  • تنوع رنگی: واضح است که تنوع رنگ شیرآلات رنگی نسبت به شیرآلات استیل بیشتر است. مدل‌های استیل تنها در دو نوع شیرهای کروم مات و براق تولید می‌گردند، در حالی که مدل‌های رنگی انواع رنگ‌بندی مشکی، سفید، صورتی، آبی، قرمز، زرد، سبز و غیره را شامل می‌شوند.
  • تنوع مدل: با در نظر گرفتن اینکه شیرآلات استیل مدت زمان بیشتری متداول بوده‌اند، نمونه‌ها و مدل‌های بیشتری هم از آن‌ها تولید و وارد عرصه بازار شده است.
  • قیمت: به طور کلی تفاوت چندانی میان قیمت این دو محصول وجود ندارد. البته گاهی کیفیت بالاتر آبکاری موجب هزینه بیشتر برای شیرهای رنگی می‌شود.
  • ماندگاری: ماندگاری و دوام شیرآلات بیشتر به جنس آن‌ها بستگی دارد، با این حال باید گفت هر دو مدل‌ها در صورت نگهداری و نظافت صحیح ماندگاری بالایی خواهند داشت.
  • نظافت و تمیز کردن: سهولت در نظافت شیرآلات بر اساس رنگ و آبکاری آن‌ها مشخص می‌شود و در اغلب موارد نظافت مدل‌های کروم و استیل آسان‌تر است.
  • زیبایی و جذابیت: شیرآلات رنگی و استیل هر دو دارای جذابیت‌های مخصوص به خود هستند. البته از نظر عده‌ای جذابیت شیرهای رنگی بیشتر است.

در نهایت باید خاطرنشان کرد که این نکات در جهت تصمیم‌گیری آسانتر شما ارائه شد. همانطور که در این مقاله به آن اشاره شد، هر کدام از شیرآلات دارای ویژگی‌های خاصی هستند که می‌تواند برای بخشی از افراد گزینه دلخواه و برای بخشی دیگر نامطلوب محسوب شود. البته این نکته را فراموش نکنید که برای دسترسی داشتن به یک شیر باکیفیت، حتما باید به سراغ محصولات برندهایی بروید که کیفیت آنها اثبات شده باشد. با این کار، به طور حتم خیالتان از داشتن یک شیر درجه یک برای مدت زمان طولانی راحت خواهد بود.

این مطلب رپرتاژ آگهی می باشد و توسط تحریریه اقتصاد آنلاین تهیه نشده است.