۰ نفر

تفاوت نسل باندینگ های دندانپزشکی در چیست؟

۱ آذر ۱۴۰۱، ۱۱:۴۸
کد خبر: 683101
تفاوت نسل باندینگ های دندانپزشکی در چیست؟

در دندانپزشکی از تجهیزات و مواد مختلفی استفاده می شود که باندینگ های دندانپزشکی جزء یکی از مواد مورد استفاده در انجام عمل دندانپزشکی است.

در دندانپزشکی از تجهیزات و مواد مختلفی استفاده می شود که باندینگ های دندانپزشکی جزء یکی از مواد مورد استفاده در انجام عمل دندانپزشکی است.

 باندینگ به صورت دوال کیور یا لایت کیور می باشد و به منظور فراهم کردن اتصال کافی با مینا و عاج کاربرد دارد. از گذشته تاکنون از باندینگ دندانپزشکی استفاده شده و دارای نسل های متفاوتی بوده که می‌توان به باندینگ نسل ۵، باندینگ نسل ۶، باندینگ نسل ۷ و باندینگ نسل ۸ اشاره کرد. بین هر کدام از این نسل ها تفاوت هایی وجود دارد که در ادامه به آن‌ها اشاره شده و همچنین می توانید با یکی از بهترین فروشگاه ها در حوزه خرید باندینگ دندانپزشکی آشنا شوید. ما را تا انتهای مطلب همراهی کنید...

ترمیم دندان با باندینگ

به زبان ساده برای ترمیم دندان هایی که سیاه شده یا ترک خورده اند یا دندان های که پوسیدگی شده اند از باندینگ دندانپزشکی استفاده میشود. این ماده شیمیایی از دوام خوبی برخوردار بوده و همچنین همرنگ دندان است و بر روی دندانها آغشته می شود و به واسطه تاباندن نور به دندان ها می چسبد و سخت خواهد شد؛ بد نیست که بدانید معمولاً جنس باندینگ از کامپوزیت است و برای چسبیدن به دندان‌ها به کمترین زمان ممکن نیاز دارد.

تفاوت نسل باندینگ های دندانپزشکی در چیست؟

ترمیم دندان با باندینگ می‌تواند برای دندان هایی که شکسته شده یا لب پریده اند یا حتی دندان هایی که پر شده اند نیز انجام شود و به صورت کلی یکی از بهترین روش های ترمیم دندان باندینگ خواهد بود.

 یکی از مزیت های مهمی که سبب می‌شود تا دندانپزشکان به سراغ خرید باندینگ دندانپزشکی بروند و همچنین با استقبال خوبی از سوی بیماران روبرو باشد همرنگ بودن آن با دندان ها می باشد چرا که کسی متوجه وجود آنها در دهان بیمار نخواهد شد و البته یکی از مناسب ترین و بزرگ ترین دلایلی که موجب می‌شود تا استفاده از روش باندینگ دندانپزشکی محبوب باشد کم هزینه بودن آن بوده و برای ایجاد ترمیم های جانبی یا درمان مشکلات سطحی دندان از لحاظ هزینه مقرون به صرفه است.

نسل های متفاوت باندینگ دندانپزشکی

باندینگ های دندانپزشکی دارای نسل های متفاوتی هستند اما برخی از آنها منسوخ شده اند و دیگر دندانپزشکان برای خرید باندینگ دندانپزشکی به سراغ آنها نمی‌رود ولی در هر صورت بد نیست که با آنها آشنا باشید تا بتوانید مقایسه درستی بین آن ها انجام بدهید و از مزیت هایشان نیز آگاه شوید.

 طبیعی است که به مرور زمان با آزمایش ها و مطالعات بیشتری که در خصوص باندینگ های دندانپزشکی انجام شده است محصول تکمیل تر و بهتری روانه بازار گردیده و بر مزیت های آن ها نیز افزوده شده و حتی معایب نسل های گذشته را نیز نداشته است. مقایسه بین باندینگ های دندانپزشکی از جدیدترین و بروزترین نسل تا قدیمی ترین ها در ادامه ذکر شده است:

  • جدیدترین باندینگ دندانپزشکی به نسل هشتم اختصاص دارد که تک مرحله‌ای بوده و به صورت کاندیشنر، پرایمر و ادهزیو بطری بوده پس بدون نیاز به مخلوط کردن خواهد بود و برای همه رستوریشن های دایرکت و ایندایرکت قابل استفاده است؛ این امر سبب می شود تا فرآیند استفاده از  باندینگ دندانپزشکی با سهولت بیشتری انجام گردد. باندینگ های یونیورسال به صورت Total Etch و Self Etch استفاده می گردد.
  • در باندینگ نسل هفتم قدرتی بین ۱۸ تا ۲۵ مگاپاسکال وجود داشت و به صورت تک مرحله ای بوده و کاندیشنر و پرایمر در یک بطری میباشند.
  • باندینگ های نسل ششم بدون نیاز به اسید اچ بوده و می‌توان آنها را نسل جدید باندینگ های سلف اچ دانست؛ قدرت باند در حدود ۲۰ تا ۲۸ مگاپاسکال و بدون نیاز به مخلوط کردن از ویژگی های باندهای نسل ششم است. همچنین کاندیشنر و پرایمر در یک بطری و برای استفاده از پرایمر و باندینگ در دو مرحله انجام میشود یا به صورت یک مرحله ای با مخلوط کردن آن ها مورد استفاده قرار می گیرد.
  • از ویژگی های باندینگ نسل پنجم افزایش قدرت باند تا ۳۴ مگاپاسکال و انجام کار در دو مرحله بصورت اسید اچ و مخلوط پرایمر و باندینگ و همچنین پرایمر و باندینگ در یک بطری است.
  • در باندینگ نسل چهارم اول از کاندیشنر و بعد از پرایمر و در آخر ادهزیو استفاده میگردد و به صورت سیستم توتال اچ و باندینگ دو مرحله ای شامل باندینگ و پرایمر در دو بطری مجزا بوده است.
  • هرچقدر که به نسل های قبل تر باندینگ دندانپزشکی اشاره می کنیم قطعاً مواد استفاده از آنها نیز کاهش پیدا کرده یا اصلاً مورد استفاده قرار نمی گیرند؛ باندینگ های نسل اول تا نسل سوم منسوخ شده اند و دیگر در بازار بفروش نمی رسند. مثلاً ایجاد باند به صورت سطحی یا قدرت باند بسیار ضعیف درباندینگ های نسل اول وجود داشت که طبیعتاً این معایب در هر نسل تقویت شد تا باندینگ دندانپزشکی عملکرد بهتری داشته باشد.

   

تفاوت نسل باندینگ های دندانپزشکی در چیست؟

                          

تفاوت نسل باندینگ های دندانپزشکی در چیست؟

  تجهیزات دندانپزشکی رازدنت

تجهیزات دندانپزشکی راز دنت به عنوان یکی از ارائه دهندگان تجهیزات دندانپزشکی با مناسب ترین قیمت و بهترین کیفیت ها می باشد که ارسال رایگان با خرید ۵ میلیون تومان را برای شما عزیزان در نظر گرفته است.

تجهیزات دندانپزشکی راز دنت با بهره‌مندی از تحویل اکسپرس و پشتیبانی ۲۴ ساعته به همراه ضمانت اصالت کالا این اطمینان را به شما می دهد تا بتوانید بهترین تجربه خرید را به دست بیاورید؛ دندانپزشکان عزیز به راحتی با مراجعه به فروشگاه راز دنت می توانند تمامی تجهیزات و مواد دندانپزشکی مورد نیاز خود را خریداری کنند؛ به محض ورود به فروشگاه اینترنتی راز دنت با دسته های زیر روبرو می شوید که شامل زیرمجموعه های مختلفی نیز می باشند:

  • لوازم عمومی و یکبار مصرف (سر ساکشن، سینی دندانپزشکی، سرنگ و سرسوزن، روکش یونیت، روکش پوار و ساکشن، البسه، گاز و رول پنبه، دستکش، آینه یکبار مصرف)
  • مواد دندانپزشکی (مواد ترمیمی و زیبایی، اندودانتیکس، مواد پروتز، مواد عمومی، مواد اطفال، جراحی و پریو)
  • ابزار دندانپزشکی شامل (ابزار ترمیمی، ابزار اندو و لوازم عمومی)

پس با خیال راحت برای خرید باندینگ دندانپزشکی یا هر نوع تجهیزات و لوازم مورد نیاز دندانپزشکی از رازدنت استفاده کنید تا در سریعترین زمان ممکن خریدتان را با پرداخت درب منزل در سراسر ایران دریافت نمایید.

این مطلب رپرتاژ آگهی می باشد و توسط تحریریه اقتصاد آنلاین تهیه نشده است.