۰ نفر

خرید لپ تاپ با قیمت مناسب از لیپک

۱۱ مرداد ۱۴۰۱، ۱۱:۵۷
کد خبر: 657891
خرید لپ تاپ با قیمت مناسب از لیپک

خرید آنلاین همیشه یک پروسه ترسناکی است! چرا؟ چون با هر دقتی که بخواهید عمل کنید، بازهم ممکن است اشتباه کنید.

افراد در اکثر مواقع کلاه سرشان می رود و جنس بنجل و تقلبی می خرند و در ابعاد بزرگتر، اگر از یک فروشگاه اینترنتی معتبر خرید نکنند، شاید اطلاعات آنها به سرقت برود!

اما خبر خوشحال کننده این است که اگر با دقت برای فروشنده و لپ تاپی که می خواهید بخرید، وقت کافی بگذارید، می توانید خرید خوبی داشته باشید. در ضمن اگر یک فروشنده قابل اعتماد پیدا کنید، بدین معنی نیست که یک لپ تاپ خوب خواهید داشت.

نگران نباشید! ما در این مطلب از کارشناسان سایت لیپک کمک گرفته ایم تا کم ترین اشتباه و بهترین انتخاب را در خرید لپ تاپ داشته باشید.

چک لیست خرید لپ تاپ

مشکل این است که لپ تاپ ها انواع مختلفی دارند و همه آنها متناسب با بودجه یا کاربرد مورد نظر شما نیستند. شما باید بدانید که واقعاً چه چیزی می خواهید و یک چک لیست خوب می تواند به شما کمک کند.

خرید لپ تاپ با قیمت مناسب از لیپک

1- مقایسه سازندگان یا تولیدکنندگان (Compare Manufacturers)

بهترین نقطه برای شروع خرید یک لپ تاپ، برند آن است. لپ تاپ را چه شرکتی ساخته است؟ نام های بزرگ این صنعت از نظر کیفیت نسبتاً قابل اعتماد هستند. در حال حاضر رهبران صنعت لپ تاپ در جهان عبارتند از:

  • لپ تاپ ایسر (Acer)
  • لپ تاپ اپل (Apple)
  • لپ تاپ ایسوس (Asus)
  • لپ تاپ دل (Dell)
  • لپ تاپ اچ پی (HP)
  • لپ تاپ لنوو (Lenovo)
  • لپ تاپ مایکروسافت (Microsoft)
  • لپ تاپ رایزر (Razer)
  • لپ تاپ سامسونگ (Samsung)
  • لپ تاپ توشیبا (Toshiba)

این لیست کاملی از تولیدکنندگان خوب نیست، اما برای شروع کافی است. اگر لپ تاپی پیدا کردید که تولید کننده آن یکی از این برندها نیست، می توانید کمی درباره سازنده آن تحقیق کنید تا قابلیت اطمینان آنها را به عنوان یک برند تست کنید.

خرید لپ تاپ با قیمت مناسب از لیپک

2- اجزای لپ تاپ (components of laptops)

نام و اعتبار سازنده می تواند در خرید لپ تاپ به شما کمک کند، اما در نهایت، شما باید بدانید که در لپ تاپ هایی که برای خرید در نظر دارید، به دنبال چه چیزی باشید. هنگامی که درباره اجزای لپ تاپ و چیزهایی که نیاز دارید بیشتر بدانید، شانس شما برای خرید یک معامله خوب و لپ‌تاپ مناسب بالا می‌رود.

وقتی لپ‌تاپ خود را بر اساس اجزای آن ارزیابی می کنید، می دانید دستگاهی را دریافت می کنید که واقعاً به درد کار شما خواهد خورد. در بیشتر موارد، شما بایستی به پنج جزء اصلی هر لپ تاپ نگاه کنید:

·CPU یا واحدهای پردازش مرکزی

CPU تنها مؤلفه ای است که بیشترین اهمیت را در خرید شما دارد. اکثریت قریب به اتفاق پردازنده های مرکزی باکیفیت توسط اینتل یا AMD ساخته می‌شوند (رایانه های مک استثنا هستند). همچنین می توانید پردازنده لپ‌تاپ را سرچ کنید تا اطلاعات بیشتری در مورد مشخصات آن پیدا کنید.

یکی از مهمترین مواردی که باید بررسی شود، عمر پردازنده است. به عنوان یک قانون کلی، شما یک پردازنده با نام تجاری می خواهید که بیش از سه سال سن نداشته باشد. به خاطر داشته باشید که لپ تاپ های کاملاً جدید می توانند پردازنده های نسل قدیمی را در خود داشته باشند. می توانید اطلاعاتی را هم درباره سرعت کلاک، حافظه کش یا پنهان، معماری و... در این حوزه بدست آورید.

·GPU یا واحدهای پردازش گرافیکی

پردازنده گرافیکی عنصر مهم دریگری است که در خرید لپ تاپ باید به آن توجه کنید. هر کامپیوتری یک پردازنده گرافیکی دارد، اما GPU موجود در کامپیوتر یا لپ تاپ همیشه یک دستگاه جداگانه نیست. پردازنده گرافیکی را می توان در CPU ادغام کرد و این امر در واقع در بین لپ تاپ های ارزان قیمت بسیار رایج است.

در چنین حالتی CPU تمام کارهای مهم را انجام می دهد و پردازش گرافیکی را نیز کنترل می کند. وقتی از لپ تاپ های مقرون به صرفه کمی فاصله بگیرید، متوجه خواهید شد که تعداد زیادی از لپ تاپ های رده بالا یک GPU اختصاصی دارند. در این موارد، واحد پردازش گرافیکی یک جزء جداگانه در لپ تاپ است که مشخصات خاص خود را دارد و بایستی آنها را با هم مقایسه کنید. اگر می خواهید با لپ تاپ، بازی یا ادیت ویدیویی حرفه ای انجام دهید، باید یک لپ تاپ با یک GPU اختصاصی تهیه کنید.

·رم یا RAM

حافظه رایانه که اغلب RAM نامیده می شود، چیزی است که توانایی شما را در انجام چند کار در دستگاه محدود می کند. رم، اغلب حافظه کوتاه مدت یک کامپیوتر نامیده می شود و هر چه میزان رم لپ تاپ بیشتر باشد، باعث می‌شود رایانه سریع تر کار کند. در واقع رم کمتر، سرعتکامپیوتر را کندتر می کند.

نیازی نیست زیاد نگران نوع رم رایانه باشید! بلکه نگرانی واقعی این است که میزان رم در لپ تاپ چقدر است و آیا می توان آن را ارتقا داد یا خیر. معمولاً 8 گیگابایت برای استفاده ساده از رایانه کافی است و حداقل 16 گیگابایت برای بازی ها و ادیت ویدیو مورد نیاز است. با گذشت زمان، سیستم عامل ها پیچیده تر می شوند و برای کار کردن در ساده ترین سطوح به رم بیشتری نیاز دارند. این یکی از دلایلی است که رم قابل ارتقا، بسیار مهم است.

·هارد دیسک یا hard drive

دیسک های سخت برای ذخیره تمام اطلاعات روی رایانه کاربرد دارند. هارد دیسک ها تقریباً به اندازه موارد فوق الذکر بر عملکرد لپ تاپ تأثیر چندانی نمی گذارند، اما اهمیت دارند. هاردهای حالت جامد بسیار سریعتر از سایر انواع هارد دیسک هستند. آنها در اکثر رایانه‌های استاندارد وجود دارند.

ظرفیت هارد دیسک نکته دیگری است که باید به آن فکر کنید. برای کاربر معمولی، یک هارد دیسکِ 1 ترابایتی کافی است. اگر ده ها هزار عکس یا صدها ساعت ویدیو دارید، ممکن است به یک هارد دیسک بزرگتر نیاز داشته باشید که قیمت لپ تاپ را افزایش می دهد. می توانید فضای هارد دیسک خود را با دستگاه های ذخیره سازی اکسترنال یا خارجی مانند درایوهای فلش یا حساب های ذخیره سازی ابری افزایش دهید.

·سیستم عامل یا Operating Systems

آخرین چیزی که باید در خرید لپ تاپ نظر گرفت سیستم عامل است. سیستم عامل تقریباً همه چیز را در مورد تجربه کاربری شما تعیین می کند و یکی از منابع اصلی پشیمانی خریدارانی است که خرید آنلاین انجام می دهند. هزاران سیستم عامل مختلف در جهان وجود دارد، اما وقتی نوبت به انتخاب های اصلی می رسد، سه مورد برای لپ تاپ وجود دارد:

ویندوز رایج ترین نوع سیستم عامل است که با گذشت زمان ارتقا می یابد، اما در حال حاضر، ویندوز 10 و 11 هر دو قابل اجرا هستند. سیستم عامل مک یکی دیگر از سیستم عامل های رایج بوده و فقط در رایانه های اپل در دسترس است. سومین سیستم عامل رایج برای لپ تاپ ها، کروم است. کروم یک سیستم عامل قابل دوام است که بسیاری از مردم آن را دوست دارند، اما مهم است که بدانیم که این نوع سیستم عامل به طور خاص برای Chromebook طراحی شده است. کروم بوک ها، لپ تاپ هایی با تنظیمات پایین رده هستند که برای استفاده بسیار سبک طراحی شده اند.

3- بررسی شرایط فروش و گارانتی (Check the Sales Conditions and Warranties)

مهم ترین کاری که می توانید برای محافظت از خود در هنگام خرید لپ تاپ انجام دهید، بررسی مشخصات لپ تاپ است. تا زمانی که این کار را انجام می دهید، وضعیت بسیار خوبی دارید، اما باید شرایط فروش را نیز بررسی کنید. چند موضوع و سوال را در نظر بگیرید تا در مورد چگونگی محافظت از خود در برابر فروشندگان بالقوه ناخوشایند، فکر کنید.

سیاست بازگشت چیست؟

این امر همیشه باید یک نگرانی باشد. یک فروشنده نامعتبر، یک سیاست بی بازگشت سخت خواهد داشت. در این صورت، اگر لپ تاپی دریافت کنید که انتظارات شما را برآورده نمی کند، ممکن است شانس بازگرداندن و تعویض آن را نداشته باشید. بنابراین، با فروشندگانِ با سیاستِ بازگشت خوب همراه باشید.

آیا شرایط حمل و نقل خاصی وجود دارد؟

اگر مجبور باشید مقدار زیادی پول اضافی برای حمل و نقل بپردازید، تجربه یک معامله خوب را از دست خواهید داد. به همین ترتیب، اگر لپ تاپ از کشور دیگری ارسال شود، ممکن است خیلی سریع به دست شما نرسد. پس به این موضوع هم دقت کنید.

آیا لپ تاپی که می خرید آکبند است یا استوک؟

مطمئن شوید که فروشنده تعهد دارد که به شما یک لپ تاپ جدید تحویل می دهد. اگر لپ تاپ های استوک یا دست دوم هم می خرید، اشکالی ندارد اما باید ریسک خریدتان را به جان بخرید.

اکثر لپ تاپ ها فقط یک تا سه سال گارانتی دارند و لپ تاپ های معمولی در عرض پنج سال از چرخه تولید منسوخ می شوند. همیشه سن یک لپ تاپ مستعمل را دوباره و سه باره بررسی کنید. همچنین، به دنبال تضمین هایی باشید که در صورت بروز مشکل در لپ تاپ استفاده شده از شما محافظت می کند.

فروشنده چه نوع گارانتی به شما می دهد؟

ارائه ضمانت نامه یا گارانتی ها هم نکته مهمی است که در خرید لپ تاپ باید در نظر داشته باشید. اکثر تولیدکنندگان بزرگ لپ‌تاپ یک سال ضمانت سخت افزاری محدود ارائه می کنند. اگر یک لپ تاپ جدید سفارش می دهید، حداقل باید برخی از گارانتی ها را از فروشنده انتظار داشته باشید.

دلایل خرید لپ تاپ از لیپک

لیپک یک سایت عالی است که میلیون ها محصول برای فروش دارد. بسیاری از مردم به آن اعتماد دارند زیرا این شرکت گزینه های پرداخت امن، حمل و نقل سریع و خدمات پس از فروش خوب را به مشتریان ارائه می دهد، یعنی همه آن چیزهایی که هنگام خرید هر چیزی به صورت آنلاین به آن نیاز دارید!

خرید لپ تاپ با قیمت مناسب از لیپک

لیپک کامل نیست، اما یکی از قابل اعتمادترین سایت های ایران در حوزه تجارت الکترونیکی است. صدها محصول در سایت آنها وجود دارد و تقریباً اغلب آنها دارای گزینه های ارسال رایگان به شهر تهران هستند.

به طور کلی، خرید محصولات از لیپک می تواند بسیار قابل اعتماد باشد زیرا این سایت یک محیط امن برای خرید ایجاد می کند. ویژگی های زیادی دارد که خرید را برای مشتریان ایمن تر می‌کند، از جمله سیاست بازگشت عالی، تیم خدمات مشتری، و این واقعیت که صدها محصول در لیپک وجود دارد! به این معنی که تقریباً هر چیزی را که در حوزه لپ تاپ، گوشی موبایل، تبلت و سایر لوازم دیجیتال و دنیای فناوری نیاز دارید، می‌توانید در این سایت پیدا کنید.

لپ تاپ های عرضه شده در لیپک بسیار خوب و از برندهای معتبر و سرشناس هستند و اکثر مشتریان از خرید خود از این وبسایت راضی می باشند. این شرکت طیف وسیعی از محصولات با کیفیت بالا را با قیمت مناسب ارائه می دهد. اگر می خواهید از بهترین وب سایتی که تا کنون طراحی شده است به صورت آنلاین خرید کنید، بهتر است ابتدا سری به لیپک بزنید!

لیپک یکی از بزرگترین خرده فروشان آنلاین در ایران است. صدها مورد برای انتخاب وجود دارد، بنابراین اگر به دنبال لوازم جانبی یا جایگزین لپ تاپ هستید، به احتمال زیاد می توانید آن را در لیپک با قیمت های رقابتی و با نرخ حمل و نقل مقرون به صرفه در سراسر ایران پیدا کنید.

تقریباً تمام اقلام فروخته شده در این سایت، گارانتی بازگش دارند. اگر خرید مطابق انتظارات کاربر نباشد یا مشکلی در مورد کالا پیش بیاید، پول پرداختی کاملاً به مشتریان بازپرداخت می شود.

لیپک یکی از بزرگترین بازیگران بازار است، بنابراین جای تعجب نیست که شهرت آن به خاطر فروش محصولات با کیفیت با قیمت های رقابتی و خدمات استثنایی به مشتریان است. این شرکت به دلیل لیست لپ تاپ های پرفروش و قابل اعتماد، رضایت بیشتر مشتریان از تجربیات خرید خود در سایت، رتبه اعتباری عالی کسب کرده است.

پرفروش ترین لپ تاپ‌های فروشگاه اینترنتی لیپک

پر فروش ترین لپ تاپ های لیپک، لپ تاپ هایی هستند که متناسب با نیاز های مختلف طراحی شدند و در بازه های قیمتی مختلف در این فروشگاه موجود هستند

  • لپ‌ تاپ 15.6 اینچی لنوو Lenovo V15 IGL-GAK N4020-4-1-intel با قیمت 6.649.000
  • لپ‌ تاپ 14 اینچی وایو VAIO SE14 BUSINESS ULTRABOOK i7-8-512SSD با قیمت 31.999.000
  • لپ‌ تاپ 15.6 اینچی ایسوس مدل Asus ZenBook pro 15 UX535LI-BO131T i5-16-512ssd-4 با قیمت 36,649,000 تومان
  • لپ تاپ 16.1 اینچی اچ پی مدل HP Victus 16T-D000 i7-16-1TBSSD-6 با قیمت 47,899,000 تومان
  • لپ‌ تاپ 14 اینچی ایسوس مدل ASUS VivoBook TP470EZ-EC091W i5-8-512-4 با قیمت 26,700,000 تومان

این مطلب رپرتاژ آگهی می باشد و توسط تحریریه اقتصاد آنلاین تهیه نشده است.