۰ نفر

شرایط تست PCR پرواز به کشورهای مختلف چیست؟

۸ فروردین ۱۴۰۱، ۱۱:۰۱
کد خبر: 623742
شرایط تست PCR پرواز به کشورهای مختلف چیست؟

همانطور که مطلع هستید در دو سال اخیر با شیوع ویروس کرونا تمام کشورها و ایرلاین‌های بین‌المللی جهت انجام پروازهای خارجی و ورود و خروج مسافرین قوانین سختگیرانه‌ای وضع کرده‌اند.

تمام مسافرین ایرانی که قصد خروج از کشور و سفر به دیگر کشورها را دارند لازم است با توجه به قوانین ایرلاین‌های بین المللی تست PCR پرواز را انجام دهند. انجام تست کرونا پرواز برای بزرگسالان و دریافت گواهی تست منفی حداکثر 72 ساعت پیش از پرواز الزامی است. این قانون ممکن است درمورد برخی از کشورها صدق نکند. بنابراین توصیه می‌کنیم از راهنمای زیر استفاده کنید.

تست کرونا برای پرواز

تست کرونا برای پرواز

شرایط و قوانین عمومی پروازهای خارجی برای مسافران از مبدا ایران

در صورتی که شما از ایران قصد سفر به دیگر کشورها را دارید و می‌خواهید از خدمات حمل و نقل هوایی استفاده کنید، لازم است ابتدا در خصوص شرایط ایرلاین‌های بین المللی هر کشور اطلاعات کافی را کسب نمایید.

شرایط پروازهای ترکیه درمورد واکسن و تست کرونا پرواز

در صورتی که قصد سفر به ترکیه را دارید لازم است بدانید که در بدو ورود از شما گواهی تست PCR پرواز را درخواست می‌کنند. از زمان انجام تست کرونا پرواز باید حداقل 72 ساعت گذشته باشد. دقت کنید که این قوانین آپدیت می‌شود و شما باید حداقل چند روز پیش از پرواز در خصوص قوانین کارت واکسن و تست PCR سوالات لازم را از ایرلاین مورد نظر بپرسید. همچنین در صورت تزریق دو دوز واکسن در حال حاضر ارائه کارت واکسن برای ورود به ترکیه کافیست.

شرایط پروازهای تایلند در مورد واکسن و تست کرونا پرواز

براساس قوانین پروازهای خارجی با مبدا ایران به مقصد تایلند تمام مسافرین ایرانی باید هر دو دوز واکسن‌ مورد تایید ایرلاین مورد نظر را تزریق کرده باشند. از زمان تزریق واکسن مسافرین ایرانی باید 14 روز گذشته باشد. افرادی که در چند ماه گذشته مبتلا به کرونا شدند باید زمان پرواز حداقل 14 روز از زمان تزریق دوز دوم واکسنشان گذشته باشد.

این افراد همچنین باید گواهی پزشکی دریافت کنند، که سلامتشان را تایید کند. اگر مسافرین زیر 18 سال سن داشته باشند، محدودیت‌های واکسیناسیون شامل حالشان نمی‌شود. همچنین مسافران ایران با مقصد تایلند باید حتماً 72 تا 96 ساعت پیش از سفر تست PCR پرواز انجام داده باشند. در ضمن لازم است مسافرین بیمه درمانی با پوشش حداقل 50 هزار دلار به همراه داشته باشند.

2

تست pcr پرواز

شرایط پروازهای امارات در مورد واکسن و تست کرونا پرواز

طبق آخرین تغییرات شرایط صدور بلیط و مجوز پرواز از ایران به سمت امارات تمام مسافران ایرانی که اقامت امارات دارند، باید در سامانه GDRFA ثبت نام کنند. شرایط وضع شده پروازهای با مبدا امارات در مورد تست کرونا پرواز و واکسن کرونا به قرار زیر است:

افراد با ملیت ایرانی که 180 روز از امارات دور بودند نیازی به ثبت نام در این سامانه ندارند و در صورت تلاش برای ثبت نام پیام عدم نیاز به درج اطلاعات و ثبت نام را دریافت می‌کنند. درمورد تست PCR پرواز ممکن است با توجه به قوانین و تغییراتی که در ایرلاین‌ها و کشور مقصد بوجود می‌آید، شرایط تست نیز تغییر کند. بنابراین اگرقصد سفر به این کشور از مبدا ایران را دارید لازم است از طریق ایرلاین مورد نظرتان شرایط صدور بلیط و پرواز را بپرسید.

شرایط پروازهای کانادا در مورد واکسن و تست کرونا

براساس آخرین تغییراتی که در قوانین سفر مسافران ایرانی به کانادا وضع شده است، همه شهروندان و افرادی که اقامت کانادا دارند اگر واکسن‌های خود را زده باشند می‌توانند وارد این کشور شوند. اما بخاطر داشته باشید که واکسن‌های تزریق شده شما باید انواع مورد تایید این کشور باشند و حداقل 14 روز از زمان تزریق آخرین دوز واکسن شما گذشته باشد.

همچنین باید تست کرونا پرواز انجام دهید. لازم است پاسخ تست PCR پرواز را حداکثر 72 ساعت پیش از وارد شدن به کانادا انجام داده باشید. اگر تست کرونای شما مثبت باشد قرنطینه می‌شوید و قوانین خاص شامل حالتان می‌شود.

شرایط پروازهای ارمنستان درمورد واکسن و تست کرونا

براساس آخرین تغییرات صورت گرفته کشور ارمنستان در مورد تست PCR پرواز و واکسیناسیون، مسافرین ایرانی برای استفاده از خدمات خطوط هوایی این کشور باید دو شرط یا یکی از آن‌ها را اجرا کنند:

نخست لازم است تست کرونا پرواز که همان تست PCR پرواز است را 72 ساعت قبل از پرواز انجام داده باشید. شرط دوم این است که گواهی تزریق 2 دوز واکسن کرونا که مورد تایید کشور ارمنستان و ایرلاین مورد نظر باشد را تزریق کرده باشید. همچنین دقت کنید که از زمان تزریق دوز دوم واکسن شما باید 14 روز گذشته باشد.

در مورد کودکان زیر 6 سال ایرلاین‌های ارمنستان قوانین بخصوصی ندارند و پاسخ تست PCR پرواز و کارت واکسن الزامی نیست.

 تست کرونا پرواز

 تست کرونا پرواز

انجام تست کرونا پرواز در منزل

انجام تست PCR پرواز در منزل امروز بهترین و ایمن‌ترین کاری است که شما می‌توانید پیش از شروع سفر انجام دهید. انجام تست کرونا پرواز در منزل این مزیت را دارد که از خطر ابتلا به ویروس در آزمایشگاه در امان میمانید. شما می‌توانید جهت انجام تست کرونا پرواز از خدمات آزمایشگاهی هومکا استفاده کنید.

مزیت‌های انجام تست کرونا پرواز در منزل

انجام تست PCR پرواز در منزل برای مسافرینی که قصد سفر خارجی دارند به مراتب می‌تواند بهتر باشد و مزایای زیر را به همراه دارد:

  • در محیط منزل که استریل است و آلودگی‌های آزمایشگاه را ندارد تست می‌دهید.
  • مجبور به صرف زمان زیاد در آزمایشگاه نخواهید بود.
  • می‌توانید در زمانی که خودتان دوست دارید تست را انجام دهید.
  • اگر کمتر از 72 ساعت زمان داشته باشید می‌توانید پاسخ تست را در کمتر از 24 ساعت دریافت کنید.

مجموعه هومکا با ارائه انواع خدمات تست کرونا در منزل، می‌تواند با سرعت بسیار بالا و هزینه پایین، تست پی سی آر پرواز را برای شما به بهترین شکل ممکن در منزل انجام دهد. در صورتی که قصد انجام تست کرونا پرواز دارید، می‌توانید جهت رزرو نوبت با شماره ۰۲۱۶۷۳۷۱ هومکا تماس بگیرید و یا از طریق سایت هومکا به آدرس www.homeca.ir درخواست خود را ثبت نمایید.

این مطلب رپرتاژ آگهی می باشد و توسط تحریریه اقتصاد آنلاین تهیه نشده است.