۰ نفر

«چطور میتوان در زمان کوتاه اقامت کانادا را بدست آورد»

۹ بهمن ۱۳۹۹، ۱۲:۰۰
کد خبر: 501564
«چطور میتوان در زمان کوتاه اقامت کانادا را بدست آورد»

در حال حاضر برخی از کشورهای مطرح اروپایی حوزه شنگن نظیر یونان و فرانسه، امکان دریافت اقامت از طریق خرید ملک و تمکن مالی را برای شهروندان خارجی فراهم کرده اند، اما این موضوع برای اقامت کانادا صدق نکرده و نمی توان با اتکاء به تمکن مالی و خرید ملک در این کشور کارت pr و یا همان اقامت کانادا را دریافت کرد.

از این رو اگر شما هم قصد دارید تا در مدت زمانی کوتاه اقامت کانادا را بدست بیاورید، با ما همراه باشید.

10

دریافت اقامت کانادا از طریق تحصیل

در حال حاضر یکی از بهترین روش های ممکن برای اخذ ویزای کانادا و آماده سازی مقدمات اقامت در این کشور مهاجرپذیر، اخذ پذیرش و ویزای تحصیلی کانادا و تحصیل در دانشگاه های این کشور است. از این رو شما می توانید برحسب شرایط خود برای مقطع کارشناسی، ارشد و یا دکترا در کانادا اپلای کرده و با دریافت ویزای کانادا و مجوز تحصیلی، دوره دانشگاهی خود را در این کشور بگذرانید.

بنابر قانون دولت کانادا، مهاجرت تحصیلی به کانادا یک نوع اقامت موقت در این کشور تا پایان زمان تحصیلی دانشجو است. یعنی اگر فردی مجوز تحصیل مقطع کارشناسی کانادا را گرفته باشد، تا حداکثر 4 سال و اگر برای گذراندن مقطع ارشد به کانادا رفته باشد، برای حداکثر 2 سال مجاز به حضور در کانادا و اتمام دوره تحصیلی خود است.

به طور معمول مجوز تحصیل شما در کانادا با ثبت نام در ترم جدید دانشگاه تمدید شده و به شما این اجازه را می دهد تا پایان دوره تحصیلی خود در کانادا اقامت داشته باشید. از این رو شما این امکان را دارید تا برای مثال برای مقطع کارشناسی برای 4 سال مجوز تحصیل و اقامت دانشجویی خود در این کشور را تمدید نمایید.

در طی بازه تحصیلی در کانادا، این امکان را دارید تا برای حداکثر 20 ساعت در هفته به کار دانشجویی مشغول شوید و در زمان تعطیلات تابستان وزمستان، کار تمام وقت در بازار کار این کشور انجام دهید.

شاید این سوال برای شما پیش بیاید که این موارد چه تاثیری در اخذ اقامت کانادا دارد؟ بنابر آمار، اغلب دانشجویان بین المللی، پیش از پایان دوره تحصیلی و فارغ التحصیلی از دانشگاه، برای مجوز PGWP درخواست می دهند.

این مجوز کار ارزشمند به دانشجو این اجازه را می دهد تا حداکثر 3 سال دیگر در کانادا اقامت داشته و به کار تمام وقت در بازار کار این کشور بپردازد.

اگر به این زمان ها توجه کنید، می توانید متوجه این موضوع شوید که دانشجوی مقطع کارشناسی در حدود 7 سال و دانشجوی مقطع ارشد در حدود 4 تا 5 سال حق تحصیل، کار و زندگی در کانادا را دارد و می تواند بنابر قوانین دولت فدرال کانادا برای کارت اقامت PR این کشور درخواست دهد.

11

دریافت اقامت کانادا از طریق اسکیل ورکر

در حال حاضر متقاضیان مهاجرت دائمی به کانادا و دریافت اقامت سریع این کشور می توانند از طریق سیستم مهاجرتی معروف اکسپرس اینتری اقدام کنند. این سیستم به متقاضیان این اجازه را می دهد تا تحت سیستم اسکیل ورکر یا همان نیروی کار ماهر و یا نامزدی استانی برای کارت اقامت دائم کانادا درخواست دهند.

اسکیل ورکر فدرال کانادا دارای دو مرحله امتیازبندی است که در مرحله اول متقاضی باید از فاکتورهای لازم حداقل 67 امتیاز از 100 امتیاز کسب کند، سپس وارد مرحله pool و یا همان مرحله دوم می شود. در این مرحله کاندیداها یک پروفایل آنلاین را به سیستم اکسپرس اینتری ارسال کرده و امتیاز کسب می کنند.

امتیازبندی مرحله اول اسکیل ورکر کانادا برحسب 6 فاکتور اصلی مهاجرتی از جمله تحصیلات، سابقه کار، زبان، سن متقاضی، تطبیق پذیری و پیشنهاد کاری در مشاغل هماهنگ شده است. به بیانی دیگر، متقاضی برای اینکه بتواند در بخش pool مورد پذیرش قرار بگیرد باید دارای حداقل شرایط زیر باشد:

  • دارای حداقل یک سال تجربه کاری مستمر و تمام وقت و یا معادل پاره وقت طی 10 سال گذشته برای مشاغل مورد نیاز و نظام مند کانادا باشد
  • تجربه کاری فرد باید در یکی از دسته های مهارتی مشاغل نظام مند کانادا ( ناک صفر یا همان مشاغل مدیریتی، ناک A یا همان مشاغل تخصصی و یا ناک B یا همان مشاغل فنی،تجاری و بازرگانی حرفه ای باشد)
  • از مهارت و مدرک زبان انگلیسی یا فرانسوی با سطح CLB 7 برخوردار باشد
  • دارای تمکن مالی کافی مورد تائید کنسولگری کانادا باشد
  • دارای گواهی عدم سوءپیشینه و آزمایش مدیکال کانادا  باشد

12

در صورتی که متقاضی به طور همزمان از طریق برنامه نامزدی استانی کانادا (مثل اسکیل ورکر ساسکاچوان) هم شرکت کرده و دارای سابقه کار و یا جاب آفر کانادایی باشد، امتیاز بسیار بیشتری کسب کرده و با دریافت دعوت نامه ITA، احتمال موفقیت بیشتری در مهاجرت و دریافت اقامت دائم کانادا خواهد داشت.

در صورتی که با درخواست اقامت کانادا متقاضی موافقت شود، فرد می تواند به همراه خانواده به این کشور مهاجرت کرده و به صورت قانونی در کانادا کار و زندگی کند. با گذشت چند سال از حضور در کانادا، آشنایی بیشتر با فرهنگ و تاریخ کانادایی و مطابقت با سیستم دولتی و فدرالی این کشور، فرد می تواند برای حق شهروندی و پاسپورت قدرتمند کانادا درخواست داده و به یک شهروند دو تابعیتی تبدیل شود.

در واقع اگر دارای شرایط لازم برای تحصیل در کانادا باشید، می توانید پس از فارغ التحصیلی و داشتن چند سال تجربه کار دانشجویی و تمام وقت در بازار کار کانادا، برای طرح اسکیل ورکر و نامزدی استانی از داخل این کشور اقدام کرده و با امتیازی بالا موفق به دریافت کارت اقامت کانادا گردید.

اما اگر بخواهید از داخل ایران و بدون ادامه تحصیل برای اقامت کانادا اقدام کنید، در صورت داشتن شرایط مورد نیاز اسکیل ورکر و نامزدی استانی کانادا، حداقل بین 6 ماه تا 2 سال پروسه ارزیابی و رسیدگی به پرونده مهاجرتی و اقامتی شما زمان خواهد برد.

با توجه به وجود جزئیات زیاد در مورد روند دریافت اقامت قانونی کانادا در مدت زمانی کوتاه، پیشنهاد می کنیم که از یک مشاوره تخصص در این زمینه استفاده کرده و پیش از درخواست به کنسولگری کانادا، به خوبی در مورد مهاجرت به کانادا تحقیق و جستجو کنید.

با دریافت کارت اقامت کانادا دیگر نیازی به دریافت ویزای کانادا نداشته و می توانید از مزایای بسیار زیادی از جمله خدمات درمانی رایگان، امکان تحصیل کم هزینه در موسسات آموزشی و دانشگاه های با کیفیت کانادا، کسب درآمد فوق العاده ارزی و امکان سفر آزادانه و بدون ویزا به اغلب کشورهای معتبر دنیا بهره مند شوید.