۰ نفر

هزینه‌های نذری دادن

۱۶ شهریور ۱۳۹۸، ۸:۳۵
کد خبر: 379053
هزینه‌های نذری دادن

تاریخچه نذری دادن را اگر بخواهیم بنویسیم، طومار بلندی خواهد شد! چرا که مسلمانان از گذشته های دور براین باور بودند و برای بزرگداشت بزرگان و معصومان دین خود، نذری می دادند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خراسان،  صحنه هم زدن غذای نذری، از آن خاطره هایی است که هیچ وقت از خاطر نمی رود آن لحظه، انسان رازی در دل دارد که با امام(ع) و خدای خود در میان می گذارد و به نیت بر آورده شدن، نذری را هم می زند. در گذشته نذری ها را داخل چینی های گل سرخ که گاهی از استفاده زیاد لب پر نیز می‌شد، توزیع می کردند. اما امروزه هزینه ظرف نذری نیز به فرآیند تهیه و توزیع نذری اضافه شده است. همه ساله در ایام خاصی بر تعداد نذری ها و نذر کنندگان افزوده می شود و در ماه محرم این امر به اوج خود می رسد. ایرانیان معمولا در لیست غذاها و خوراکی های نذری خود موارد متنوعی را تجربه کرده اند؛ انواع حلوا، شله زرد،فرنی، قرمه سبزی، قیمه، آبگوشت،عدس پلو،حلیم، شله مشهدی، انواع آش به خصوص آش رشته،شربت‌های سنتی،چای و خرما و... در لیست محبوب‌ترین نذری های ایرانیان است. اما باتوجه به شرایط اقتصادی کنونی و هزینه هایی که دایم در حال تغییر هستند، آیا هنوز هم می توان نذری داد؟ یا تنها قشر خاصی می توانند این کار پسندیده را انجام بدهند؟ مسلما با برآورد صحیح هزینه، خرید از فروشگاه های معتمد و معتبر، اسراف نکردن و نبود تجملات ،هر کسی که نیتی دارد می تواند نذر خود را ادا کند. اکنون به بررسی هزینه تهیه چند نوع نذری محبوب می پردازیم.

شله زرد:

شله زرد جزء جدانشدنی سفره های نذری است. شله زرد یک دسر کاملا ایرانی است که منشا آن به کرمان باز می‌گردد. مهم ترین چاشنی شله زرد زعفران و گلاب است.

عدس پلو:

عدس پلو از دیرباز عضوی مهم در مراسم مذهبی ایرانیان بوده ست. این پلو به دلیل نداشتن خورشت طبخ آسانتری برای تعداد زیاد دارد و مورد استقبال همیشگی قرار می گیرد.

مهم ترین بخش عدس پلو عدس و گوشت چرخ کرده استفاده شده در آن است.

حلوا:

حلوا به عنوان شیرینی یا دسر سنتی و خوش طعم طرفداران زیادی دارد. این روزها حلوا را در طعم های مختلف و با تزیینات چشم نوازی در مجالس مختلف مشاهده می کنید.

jpgfile_20190_8418_637034190839575193