۰ نفر

۴ نگهبان متهم به قتل در انتظار صدور حکم

۱۷ بهمن ۱۴۰۰، ۶:۵۴
کد خبر: 607469
۴ نگهبان متهم به قتل در انتظار صدور حکم

آخرین جلسه محاکمه ۴ نگهبان باغ که متهم به شکنجه و قتل مردی میانسال هستند در حالی در دادگاه کیفری یک استان تهران برگزار شد که متهمان بار دیگر اتهام قتل را رد کردند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایران، فروردین سال گذشته زن جوانی با مراجعه به پلیس از ناپدید شدن همسرش به‌نام محمود خبر داد و گفت: همسرم راننده مینی بوس است، او چند روز پیش از خانه خارج شد و پس از آن دیگر خبری از او ندارم حتی تلفن همراهش هم خاموش است.

در حالی که تحقیقات برای یافتن اطلاعی از سرنوشت مرد گمشده آغاز شده بود ۳ روز بعد مأموران پلیس خودروی مینی بوس این مرد را در یک پمپ بنزین در منطقه نظام آباد پیدا کردند.

با بررسی‌ میدانی مشخص شد که ساعاتی قبل از پیدا شدن مینی بوس، مرد جوانی پیکر نیمه‌جان محمود را به پمپ بنزین برده و از کارکنان آنجا درخواست کرده تا وی را به بیمارستان برسانند اما پیش از رسیدن امدادگران اورژانس، وی جان باخته بود.

در ادامه مأموران به سراغ بازبینی تصاویر دوربین‌های مداربسته رفتند و هویت مرد جوانی که محمود را به پمپ بنزین برده بود شناسایی کردند. پس از آن وی بازداشت شد و در اعترافات اولیه خود را دوست محمود معرفی کرد و گفت: روز حادثه با خودروی محمود به جاجرود رفتیم اما وقتی از کنار باغ بزرگی رد می‌شدیم حفاظ فلزی حصار دور باغ نظرمان را جلب کرد و به فکر سرقت افتادیم.

در حال بریدن آنها بودیم که چهار مرد جوان که نگهبانان باغ بودند با چوب و چماق به ما حمله کردند و پس از این که کتک‌مان زدند، پاهایمان را با زنجیر به عقب تراکتور بستند و ما را روی زمین کشاندند.

با اظهارات تکان دهنده ناصر، مأموران به باغ مورد نظر رفتند و چهار نگهبان باغ را بازداشت و به دادسرای امور جنایی پایتخت منتقل کردند. یکی از متهمان گفت: روز حادثه پس از آنکه متوجه شدیم دو نفر در حال سرقت حصار اطراف باغ هستند، آنها را گرفتیم و کتک زدیم اما قصدمان کشتن آنها نبود. ۳ متهم دیگر هم حرف‌های همدست‌شان را تأیید کردند.

با تکمیل تحقیقات، پرونده به شعبه ۱۰ دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد و اولیای دم درخواست قصاص کردند.

پس از آن متهمان یک به یک به جایگاه رفتند و اتهام قتل را رد کردند و مدعی شدند: ما کتک زدن آنها را قبول داریم اما کسی را نکشتیم شاید پس از رفتن از پیش ما، او با دوستش درگیر شده و علت قتل همان درگیری باشد.

در پایان، قضات ادامه رسیدگی  برای تحقیقات بیشتر را به جلسه بعد موکول کردند.

در جلسه دوم رسیدگی به این پرونده نیز که هفته گذشته برگزار شد اولیای دم بار دیگر درخواست اشد مجازات برای متهمان را مطرح کردند.

پس از آن متهمان که با قرار وثیقه آزاد بودند، یک به یک به جایگاه رفتند و با تشریح ماجرا منکر اتهام قتل شدند.

یکی از متهمان به قضات گفت: ما با محمود و ناصر درگیر شدیم، اما نه آنها را به تراکتور بستیم و نه ضربه کشنده‌ای به محمود زدیم.

متهم بعدی هم با تأیید اظهارات دوستش عنوان کرد: ما آنها را کتک زدیم و قصدمان هم تنبیه آنها بود اما ضربات ما کشنده نبود.

متهم سوم هم منکر قتل شد و گفت: بعد از اینکه محمود و ناصر را کتک زدیم آنها با پای خودشان محل را ترک کردند. شاید در بین ساعات ۱۱ صبح تا ۵ عصر که از پیش ما رفته بودند محمود توسط دوستش ناصر به قتل رسیده است.

متهم چهارم هم حرف‌های ۳ همدستش را تأیید کرد و منکر اتهام قتل شد.

این در حالی است که پزشکی قانونی علت مرگ محمود را ضربه جسم سخت به سرش اعلام کرده است. پس از اظهارات متهمان، قضات ختم جلسه رسیدگی به این پرونده را اعلام کردند و برای صدور حکم وارد شور شدند.