۰ نفر

معاون نظارت بر بورس‌ها و ناشران سازمان بورس؛

بازار سرمایه می تواند متغیرهای اقتصادی را پیش بینی کند

۲۶ مهر ۱۴۰۱، ۱۱:۳۵
کد خبر: 674779
بازار سرمایه می تواند متغیرهای اقتصادی را پیش بینی کند

رضا عیوض‌لو با بیان اینکه از سال ٩٠ به شدت با کاهش تشکیل سرمایه ثابت مواجه هستیم، گفت: متوسط نرخ رشد اقتصادی در طول این سال‌ها کاهش یافته و سهم تشکیل سرمایه ثابت در تولید ناخالص داخلی به ١٨ درصد رسیده‌ است.

به گزارش سرویس بورس اقتصادآنلاین؛ رضا عیوض‌لو، معاون نظارت بر بورس‌ها و ناشران سازمان بورس در رویداد کیش اینوکس ٢٠٢٢ بیان کرد تنها راه‌حل برای دستیابی به اهداف رشد اقتصادی و تراز تجاری مثبت، رشد سرمایه‌گذاری است و برای رشد سرمایه‌گذاری به بسترسازی مناسب نیاز داریم که باید توسط مسئولان ایجاد شود. ‌

معاون سازمان بورس با اشاره به ضرورت شفاف‌سازی چشم‌انداز بنگاه‌ها اظهار داشت: وجود چشم‌اندازی روشن و شفاف از آینده اقتصاد و یک بنگاه اقتصادی و سودآوری آن بسیار حائز اهمیت است و بر رشد سرمایه‌گذاری تاثیر دارد. همچنین باید برای سرمایه‌گذاری مناسب بسترسازی شود. 

عیوض‌لو درباره تاثیر ثبات مالی در رشد سرمایه‌گذاری گفت: در سیاستگذاری‌های مالی و پولی بحث ثبات مالی به شدت حائز اهمیت است، چراکه باید امکان هضم نوسانات وجود داشته باشد و یک نهاد مالی در سیستم با ثبات مالی می‌تواند از سلامت برخوردار باشد و در این شرایط است که می‌تواند خود را در مقابل نوسانات حفظ کند. 

وی افزود: مطالعات حاکى از این است که بازار سهام حاوی اطلاعات مهم اقتصادی بوده است و یک دیدگاه وجود دارد که براساس آن، بازار سرمایه محرک اقتصاد است و این بازار، قدرت پیش‌بینی از اقتصاد را دارد و پیش‌بینی خوبی از متغیرهای اقتصادی ارائه می‌دهد و اطلاعات آینده نگر از آینده اقتصاد دارد.