۰ نفر

اختصاصی اقتصادآنلاین؛

چشم امید بورسی ها به اژه ای است

۱۹ بهمن ۱۴۰۰، ۱۳:۰۳
کد خبر: 608471
چشم امید بورسی ها به اژه ای است

بورس تهران پس از آن‌ که در روزهای اخیر روند نزولی را در پیش گرفته بود، امروز با رشدی کم رمق معاملات را به پایان رساند.

به گزارش اقتصادآنلاین؛ شاخص کل بورس تهران امروز با رشدی بالغ بر ۶۷۰۲ واحدی مواجه شده و به کانال یک میلیون و ۲۸۱هزار واحدی وارد شد، شاخص هم‌وزن هم با جهش ۱۶۳۳واحدی به محدوده 325هزار واحدی رسید.

 ارزش معاملات خرد بورس و فرابورس نیز با افزایشی اندک نسبت به روز گذشته روی مبلغ دو هزار و ۷۵۰میلیارد تومان تثبیت شد.

همه منتظر گزارش سازمان بازرسی هستند

هرچند امروز بورس تهران روند رو به رشدی را در پیش گرفت اما به نظر می رسد سبز کمرنگ تابلوهای بازار سرمایه نتوانسته سهامداران را نسبت به روند بازار در هفته های آینده امیدوار کند.

اما اتفاق بسیار مهمی در کنار حواشی برجامی امروز بازار را تحت تاثیر قرار داد و آن‌هم سخنانی است که رییس قوه قضاییه درباره اتفاقاتی که در بازار سرمایه رخ داده و کماکان هم در حال ادامه است، مطرح کرد.

بسیاری از فعالان بورسی در شبکه های اجتماعی نسبت به این اظهارات واکنش های مثبتی نشان داده و سخنان اژه‌ای را به عنوان بارقه امیدی برای محاکمه برخی از عوامل فعال در بازار که تحت عنوان اخلالگران بورسی معروف شده‌اند، تلقی می‌کنند.

البته نکته بسیار مهمی در اظهارات محسنی اژه‌ای وجود داشت و آن‌ هم ابراز نارضایتی رییس قوه قضاییه از ناهماهنگی سازمان بورس در امر گزارش دهی به قوه قضا بود. طبق گفته اژه‌ای، این دستگاه بیش از سه ماه است منتظر گزارشی است که قرار بود از سوی سازمان بورس در اختیار کارشناس قوه قضاییه قرار گیرد اما هنوز خبری از این گزارش نشده و به نظر می رسد بسیاری از کاربران بورسی در شبکه‌های اجتماعی اعتقاد دارند که سازمان بورس در حال وقت کشی است.

سناریوی دلار و برجام

البته نکته دیگری که بازار امروز را تحت الشعاع خود قرار داد مسئله چشم انداز مذاکرات اتمی و تاثیرگذاری آن بر بازار ارز بود که از سوی کارشناسان و تحلیلگران بورسی در فضای مجازی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفته است.

برخی از کارشناسان اعتقاد دارند در صورت به نتیجه رسیدن مذاکرات، دولت اقدام به ارزپاشی خواهد کرد و نرخ دلار در بازار نیز رو به کاهش می گذارد اما چنین اتفاقی به هیچ عنوان مورد قبول فعالان بورسی و همچنین شرکت های تولیدی نخواهد بود، از همین رو بسیاری از سهامداران نسبت به آینده مذاکرات نیز نگرانی‌هایی دارند که به نظر می‌رسد روی تصمیمات معاملاتی آنها نیز تاثیرگذار بوده است.