۰ نفر

در گفت‌وگوی اقتصادآنلاین با یک کارشناس بررسی شد؛

بورس امروز ۱۲ بهمن / رشد تقاضای سهم ‌های ریالی ادامه دارد؟

۱۲ بهمن ۱۴۰۰، ۱۸:۰۰
کد خبر: 606048
بورس امروز ۱۲ بهمن / رشد تقاضای سهم ‌های ریالی ادامه دارد؟

بر اساس تابلوی معاملات بورس امروز، روند صعودی شاخص کل، تحت تاثیر رشد خودرویی‌ها و بانکی‌ها ادامه یافت، اما سوال اینجاست این روند صعودی تا کجا ادامه خواهد داشت؟

اقتصادآنلاین – هانا پاکمند؛ پیش بینی کارشناسان حاکی از آن است که روند صعودی بازار همچنان ادامه خواهد یافت اما به نظر می‌رسد طرف عرضه بازار نیز تقویت شود.

مهدی مهدیانی

مهدی مهدیانی، کارشناس و فعال بازار سرمایه در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین، روند معاملات را بررسی کرد و گفت: طی روزهای اخیر به دنبال پایداری بورس در روند صعودی، تقاضا در بازار افزایش کرده و نهایتا شاخص کل در پایان معاملات امروز، کانال یک میلیون و ۳۰۰هزار واحد را پس گرفت.

وی بیان کرد: به نظر می‌رسد کاهش نسبی در قیمت دلار نیز سهامداران را به خرید سهام ریالی از جمله نمادهای خودرویی و بانکی مشتاق کرده است. در واقع می‌توان گفت علت اصلی رشد بازار در روزهای اخیر، واگذاری سهام دولتی خودرویی‌ها و بانکی‌ها بوده است.

این کارشناس بازار سرمایه گفت: با بررسی روند معاملات امروز مشاهده می‌شود صفوف خرید به مراتب افزایش داشته است و در مقابل صفوف فروش با روندی خنثی همراه بوده است. شیب مثبت شاخص کل و شاخص هم وزن نیز می‌تواند بازار رو به رشدی برای سهامداران رقم خواهد زد.

مهدیانی در انتها گفت: به‌ نظر می‌رسد روند معاملات فردا نیز صعودی باشد. اما ممکن است عرضه‌ها مقداری افزایش یابد.