۰ نفر

جهش بانک تجارت در گزارش ۹ ماهه

۱۲ بهمن ۱۴۰۰، ۱۳:۵۴
کد خبر: 605990
جهش بانک تجارت در گزارش ۹ ماهه

بانک تجارت با انتشار صورت های مالی ۹ ماهه نشان داد با رشد قابل توجه ۳۵ درصدی درآمدهای عملیاتی همراه شده است.

1

به گزارش اقتصاد آنلاین، اگر چه سود خالص به دلیل شناسایی نشدن سود تسعیر دارایی‌های ارزی کاهش نشان می‌دهد اما این پتانسیل قوی در بانک همچنان وجود داشته و با خبر احتمال تسعیر دارایی‌های ارزی بر مبنای 90 درصد قیمت دلار نیمایی و یا سنا سبب شده تا بانک تجارت که یکی از سنگین‌ترین ترازهای ارزی را دارد با اقبال همراه شود.

لازم به ذکر است تاثیرات ارزی بانک تجارت در خصوص تسعیر ارز برای سال مالی قبل نزدیک به 6900 میلیارد تومان بوده یعنی به ازای هر سهم 31 تومان پس تاثیرات این تسعیر ارز سود بانک را به کل متحول خواهد کرد.

این امر در حالی صورت می گیرد که بانک در 9 ماهه به سود عملیاتی 65 ریالی هم رسیده و تا پایان سال رسیدن به سود 100 ریالی عملیاتی نیز بعید نیست.

پس در نهایت توان سودسازی عملیاتی و سود تسعیر ارز در بانک تجارت بالا است به نحوی که سهم با صف خرید میلیاردی و عرضه‌های اندکی همراه شده که نشان می‌دهد سهم زیر ارزش ذاتی خود در حال معامله است.

همچنین رشد 94 درصدی سود کارمزد در 9 ماهه به همراه جهش 611 درصدی سود سرمایه‌گذاری‌ها نشان می‌دهد روند شتابان درآمدزایی بانک در تمامی زمینه‌ها با سرعت ادامه داشته و پس از شناسایی سود تسعیر ارز که احتمالا در صورت‌های مالی 12 ماهه محقق می‌شود بانک با ثبت یک سود بالا به ارزش ذاتی خود خواهد رسید.

درحالی که طبق تحلیل‌های تکنیکالی و بنیادی ارزش ذاتی بانک در رنج قیمتی 240 الی 250 تومان قرار دارد، قیمت سهام شرکت در سطوح پایینی قرار داشته و علت اقبال به سهم نیز همین دلیل است.