۰ نفر

نیازی به استیضاح وزرای دولت نیست

۱۳ تیر ۱۳۹۷، ۱۰:۲۰
کد خبر: 283059
نیازی به استیضاح وزرای دولت نیست

در حالی که همه نمایندگان بر لزوم ترمیم تیم اقتصادی دولت تاکید دارند و ترکیب تیم اقتصادی در کابینه نیز کاملا مشخص است، به‌نظر می‌رسد مهم‌ترین اولویت برای تغییر و اعمال اصلاحات در سطح مدیریتی در بانک مرکزی دیده می‌شود.

به گزارش اقتصادآنلاین، حسین نقوی‌ حسینی در روزنامه اعتماد نوشت: به‌اعتقاد قاطبه نمایندگان، بانک مرکزی در این مدت نتوانسته است آنچنان که باید و شاید نقش خود را در کنترل نقدینگی، مدیریت بازار ارز، بحران موسسات مالی و اعتباری و مشکلاتی که برای بانک‌ها به وجود آمده، ایفا کند. درنتیجه نمایندگان نگران هستند که باوجود آنکه در آخرین روزهای دوره مدیریت فعلی بانک مرکزی قرار داریم، از آنجا که امکان تمدید این دوره مدیریتی وجود دارد، مبادا مدیر فعلی ابقا شود.

با این همه، نکته حایز اهمیت آن است که باتوجه به بیانات اخیر رییس‌جمهوری و اظهار اینکه باید مدیرانی تازه‌نفس برای هدایت این کشتی پا پیش بگذارند و نیز نظر به آنکه همین چهارشنبه هفته قبل بیش از ١٨٠ نفر از نمایندگان در نامه‌ای خطاب به رییس‌جمهور خواستار ترمیم تیم اقتصادی شدند، به نظر می‌رسد نیازی به استیضاح وزرا نیست. درنتیجه نمایندگان ازجمله فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس تا زمانی که رییس‌جمهور راسا نسبت به اعمال این اصلاحات در تیم اقتصادی اقدام نکند، به‌دنبال اقداماتی همچون استیضاح نیست.

رییس‌جمهوری اخیرا مسوولیت وضعیت فعلی را به‌تنهایی پذیرفته و می‌گوید که نسبت به ٨٠ میلیون شهروند کشور احساس مسوولیت کرده و معتقد است که باید افرادی تازه‌نفس در دولت فعال شوند و این اظهارات به‌معنای آن است که حتما برنامه‌ای دارند.