۰ نفر

یک مقام گمرکی اعلام کرد؛

ورود موقت ون، مینی‌بوس و اتوبوس به خاک عراق رایگان است

۳۰ مهر ۱۳۹۷، ۱۴:۰۱
کد خبر: 309443
ورود موقت ون، مینی‌بوس و اتوبوس به خاک عراق رایگان است

گمرک ایران از زائران اربعین حسینی درخواست کرد تا در ثبت اطلاعات خروج موقت خودروها در سامانه جامع گمرکی جهت اعزام به عتبات عالیات دقت کنند و مرز خروج را تمامی مرزها ثبت کنند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایلنا، محسن معماری با بیان این مطلب افزود: در موارد متعددی مشاهده شده است که جهت خروج موقت خودرو، زائران مرز گمرک خروج را در زمان ثبت اطلاعات به اشتباه وارد می کنند و این موضوع در زمان خروج از مرز مشکلاتی را پیش می آورد و این در حالی است که صرفا خروج زائران از مرزهای شلمچه، چذابه و مهران امکان پذیر است.

مدیر گمرک شلمچه اظهار داشت: با توجه به شرایط آب و هوایی نیز پیشنهاد می شود گمرکات و زائران در زمان ثبت اطلاعات خروج موقت خودرو مرز خروج را تمامی مرزها ثبت کنند. وی ادامه داد: تا روز شنبه تعداد ۳۲ هزار زائر ایرانی و ۳ هزار زائر خارجی از مرز شلمچه جهت حضور در مراسم اربعین حسینی خارج شده اند.

معماری خاطرنشان کرد: با رایزنی مسئولان گمرک ایران مقرر شده گمرک عراق هزینه ای بابت ورود ون، مینی بوس و اتوبوس از ایرانی ها دریافت نکند و ورود موقت این خودروها به خاک عراق رایگان است؛ این در حالی است که گمرک عراق از اتوبوس، ون و مینی بوس اتباع خارجی که عازم عتبات عالیات هستند، مبلغ ۲۰۰ دلار دریافت می کند.

مدیر گمرک شلمچه اظهار داشت: اتباع خارجی باید این موضوع را در زمان خروج با خودروهای خارجی خود در نظر داشته باشند زیرا که با توجه به تردد زائران خارجی از مرز آستارا و میر جاوه بسیار مهم است تا در زمان ورود به داخل خاک عراق مشکلی پیش نیاید.