۰ نفر

آثار تاریخی ایرانی به شهر ممنوعه چین می‌روند؟ +عکس

۲۹ مهر ۱۳۹۷، ۲:۵۹
کد خبر: 309067
آثار تاریخی ایرانی به شهر ممنوعه چین می‌روند؟ +عکس

در ادامه سفر هیات اعزامی از سوی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به کشور چین، مدیر مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران با "لوو وای" (LOU Wei) معاون رئیس موزه شهر ممنوعه پکن دیدار کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا،  در این دیدار دو طرف در خصوص تعاملات فرهنگی و برگزاری نمایشگاه‌های مشترک گفت‌وگو کردند و "لوو وای" معاون رییس موزه شهر ممنوعه با اشاره به قدمت دو تمدن تاریخی ایران و چین و اشتراکات فرهنگی دو کشور خواستار انجام همکاری‌های مشترک در زمینه حفاظت از میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شد.

وی اعلام کرد: موزه شهر ممنوعه تمایل دارد برای نخستین بار نمایشگاهی از آثار باستانی و تاریخی ایران جهت معرفی هنر و تاریخ ایران در این موزه برگزار کند و از طرف ایرانی خواست فهرستی از آثار پیشنهادی خود را جهت نمایش به این موزه اعلام کند.

02

سیدرحمت‌الله رئوف حنان - مدیر مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران - نیز با ابراز تمایل به همکاری‌های فرهنگی با این موزه، آمادگی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور و همینطور مجموعه نیاوران را برای برگزاری نمایشگاه های مشترک و تبادل آثار اعلام کرد.

رئوف حنان همچنین خواستار همکاری دو موزه در زمینه حفاظت و مرمت آثار و بناهای تاریخی، بهره‌گیری از فناوری‌های نوین در امر حفاظت و همچنین همکاری در زمینه معرفی، آموزش و پژوهش شد.

او با ابراز امیدواری از تحقق زود هنگام این همکاری‌ها، از طرف چینی خواست تا برای تشکیل کمیته‌های کارشناسی و برگزاری نمایشگاه مشترک از طریق سازمان متبوع موضوع را پیگیری کند.

بازدید از بزرگترین مرکز حفاظت از آثار باستانی شهر پکن در موزه شهر ممنوعه با وسعت ۱۳ هزار مترمربع و ۲۶ آزمایشگاه فعال حفاظت و مرمت و همچنین بازدید از پربازدیدترین موزه کشور چین با میانگین تقریبی ۱۶ میلیون بازدیدکننده در سال پایان بخش این دیدار فرهنگی بود.

شهر ممنوعه