۰ نفر

رحمانی فضلی در جمع خبرنگاران:

1میلیون و ۲۰۰هزار نفر برای مراسم اربعین ثبت‌نام کرده‌‌اند

۲۸ مهر ۱۳۹۷، ۲۱:۰۲
کد خبر: 309012
1میلیون و ۲۰۰هزار نفر برای مراسم اربعین ثبت‌نام کرده‌‌اند

وزیر کشور تاکید کرد: دولت عراق همکاری بسیار خوبی تا الان با ما داشته است. حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار ثبت نام کرده‌‌اند و بیش از یک میلیون ویزا صادر شده است. از روز گذشته نیز شتاب حضور مردم در مرزها افزایش پیدا کرده و طی دیروز وامروز بیش از ۱۵۰ هزار نفر به مرزها مراجعه کردند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایلنا، عبدالرضا رحمانی فضلی در حاشیه تودیع و معارفه دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که آیا به عنوان دبیرکل سابق ستاد مبارزه با مواد مخدر اقدامی بوده که در این مدت فرصت انجام آن را نداشتید؟ گفت: امروز توفیق داشتیم دبیرکل جدید را معرفی کرده و گزارشی از اقدامات این ستاد در پنج سال گذشته را بیان کردیم که حاصل زحمات همه دستگاه‌های اجرایی است که در حوزه پیشگیری مقابله و درمان تلاش کرده‌‌اند.

وی ادامه داد: گام‌‌های خوبی در همه حوزه‌ها برداشته شده اما کماکان مشکل اعتیاد و قاچاق مواد مخدر اولویت‌‌های اول مبارزه با آسیب‌‌ها و ساماندهی آسیب‌های اجتماعی است.

رئیس شورای امنیت کشور با بیان اینکه اعتیاد در سایر ناهنجاری‌‌‌‌‌‌های اجتماعی تاثیر بسزایی دارد، اظهار داشت: مجموعه اقداماتی که در حوزه‌‌های مختلف مبارزه با مواد مخدر صورت گرفته، تلاش کردیم برنامه‌‌‌ریزی که در طی این پنج ساله انجام شده بود عملیاتی کنیم و به اجتماعی شدن و پیشگیری از اعتیاد بپردازیم. همچنین به تاثیرات بین‌‌المللی این موضوع نیز پرداخته و اقداماتی را که در این مدت صورت گرفته است، در نظام بین‌‌الملل معرفی کردیم. همچنین از رسانه‌‌ها استفاده کرده و در زمینه تبلیغات علیه مصرف مواد مخدر اقدامات خوبی صورت گرفته است.

رحمانی فضلی افزود: همچنین در بحث صیانت نیز سعی شده اقدامات لازم صورت بگیرد. این موارد جزو اولویت‌‌های ما در ستاد مبارزه با مواد مخدر بوده و یقینا دبیرکل جدید با توجه به تجربه‌‌ای که درخصوص مبارزه با مواد مخدر دارد، باید گام‌های بلندتری بردارند. 

وی با بیان اینکه سیاست‌‌ها و اهدافی که محقق کرده بودیم قطعا همه آنها محقق نشده است و باید ادامه پیدا کند، تصریح کرد: سیاست‌‌هایی جدیدی که تدوین می‌‌‌شود، باید عملیاتی شود. محور اصلی کار ما سیاست‌‌های کلی مقام معظم رهبری است. در این پنج ساله همه برنامه‌‌ریزی‌‌های ما در جهت تحقق این سیاست‌‌ها بوده و به نظر من سیاست‌‌‌های کاملی بوده است.

وزیر کشور در خصوص اربعین نیز خاطرنشان کرد: موضوع اربعین بسیار مهم و تاثیرگذار است. الحمدالله با تجربه‌‌ای که در این چهار الی پنج ساله داشتیم، تدارکات، پشتیبانی، امنیت، خدمات و اقدامات فرهنگی بسیار مناسب و خوبی صورت گرفته است. امیدواریم امسال یک اربعین با شکوه و توام با امنیت کامل و آرامش و فراهم شدن همه مقدمات برای مردم برای ایجاد یک فضای معنوی، فرهنگی و اعتقادی قوی داشته باشیم.

رحمانی فضلی به همکاری عراق با ایران در زمینه اربعین اشاره کرد و ابراز داشت: دولت عراق همکاری بسیار خوبی تا الان با ما داشته است. حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار ثبت نام کرده‌‌اند و بیش از یک میلیون ویزا صادر شده است. از روز گذشته نیز شتاب حضور مردم در مرزها افزایش پیدا کرده و طی دیروز وامروز بیش از ۱۵۰ هزار نفر به مرزها مراجعه کردند. تمام تلاش ما این است که ان‌شاءالله بتوانیم مراسم اربعین را به نحو احسن برگزار کنیم.