۰ نفر

بیش از ۳۸۵میلیون سفر داخلی در عید بهار چین

۲۰ بهمن ۱۳۹۶، ۱۰:۵۶
کد خبر: 251008
بیش از ۳۸۵میلیون سفر داخلی در عید بهار چین

در شرایطی که تعطیلات 40 روزه عید بهار چین شروع شده است پیش بینی این کشور این است که فقط در یک هفته تعطیلات طلایی 385 میلیون سفر داخلی انجام شود.

این رقم در مقایسه با دوره مشابه تعطیلات در سال 2017 میلادی بیانگر 12 درصد رشد است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا  ، تعطیلات عید بهار امسال به تقویم کشاورزی چین یک هفته طلایی دارد که روزهای 15 تا 21 فوریه است اما از آغاز ماه جاری میلادی سفرهای مردم چین برای یک دوره 40 روزه که تا 12 مارس ادامه می یابد شروع شده است.

همچنین سازمان ملی گردشگری چین پیش بینی کرده است در این یک هفته، مسافران چینی در داخل کشور 75 میلیارد و 600 میلیون دلار هزینه خواهند کرد که 12 و نیم درصد رشد در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته نشان می دهد.

این سازمان در گزارشی در باره تعطیلات عید بهار آورده است مردم بسیار علاقه مند به گردشگری در این ایام هستند و برای همین امسال یکی از دوره های خوب مسافری و گردشگری خواهد بود.

آکادمی گردشگری چین پیش بینی کرده است در دوره تعطیلات طلایی یک هفته ای شش میلیون نفر و در کل تعطیلات عید بهار امسال 65 میلیون چینی سفرهای خارجی انجام خواهند داد که بیشترین سفرها به تایلند، سنگاپور و امارات و برخی کشورهای آسیای جنوب شرقی انجام خواهد شد.

افزون براین سازمان گردشگری گزارش کرده است برخی از چینی ها بتدریج در حال سفر به مناطق قطبی هستند که یکی از گردشگری های گرانقیمت محسوب می شود.