۰ نفر

پاسخ معاون وزیر خارجه به عدم لغو ویزای عراق

۱ آبان ۱۳۹۶، ۲:۱۷
کد خبر: 226954
 پاسخ معاون وزیر خارجه به عدم لغو ویزای عراق

معاون پارلمانی و کنسولی وزارت امورخارجه به سوالات مطرح درباره ویزای عراق جهت حضور در راهپیمایی اربعین پاسخ گفت.

حسن قشقاوی معاون پارلمانی و کنسولی وزارت امورخارجه، با تأکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران چهار سال است که پیشنهاد لغو ویزا را با طرف عراقی مطرح می‌کند، گفت: متأسفانه دولت عراق به دلایلی که برای ما قابل‌احترام است، تصمیمی برای لغو ویزا با ایران ندارد. در این ایام برخی رسانه‌ها بحث لغو ویزا را مطرح و مردم را به سمت مرزها می‌کشانند که این اقدام درست نیست و ما انتظار همکاری و همراهی رسانه‌ها را داریم.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، وی با بیان اینکه نه تنها عراق، بلکه قاعده کنسولی وزارت امورخارجه ایران این است که از لغو روادید با هر کشوری استقبال کند، تصریح کرد: مثلاً همین اخیراً دولت صربستان روادید را برای اتباع ایرانی لغو کرد که بلافاصله در جلسه هیئت دولت ایران تصمیم به اقدام متقابل شد و ایران نیز روادید را برای اتباع صربستانی لغو کرد و این قاعده کلی برای همه کشورهای دنیا قابل فرض است.

قشقاوی گفت: از مردم عزیز خواهش می‌کنم بدون گذرنامه و روادید به سمت مرزها نروند، چرا که برای حضور در مراسم اربعین داشتن روادید و گذرنامه قطعی و ضروری است.

معاون وزیر خارجه در پاسخ به سؤالی درباره قیمت ویزا نیز گفت: طبق پیشنهادی که ما به‌ طرف عراقی دادیم و خوشبختانه مورد موافقت قرار گرفت، تهیه ویزا با دلار حذف و پول رایج کشورمان جایگزین شد که تا در صورت نوسانات در قیمت دلار شاهد افزایش قیمت روادید نباشیم و بر همین اساس قیمت خالص ویزا 170 هزار تومان تعیین شده و زائران محترم نیازی به خرید دلار ندارند.

وی در پاسخ به سؤالی درباره صدور گذرنامه در مراکز پلیس +10 نیز گفت: ما به همه مراکز صدور گذرنامه اعلام کرده‌ایم که با سرعت برای صدور گذرنامه اقدام کنند که این اقدام اکنون در مراکز صدور گذرنامه در حال انجام است.