۰ نفر

آمادگی مراکز اسکان برای پذیرش مسافران غیرفرهنگی بدلیل شرایط جوی کشور

۵ فروردین ۱۳۹۶، ۱۲:۳۹
کد خبر: 184200
آمادگی مراکز اسکان برای پذیرش مسافران غیرفرهنگی بدلیل شرایط جوی کشور

مدیرکل تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش گفت: با توجه به شرایط جوی و وضعیت آب و هوایی همکاران ما در ستادهای اسکان نوروزی آمادگی لازم جهت پذیرش و اسکان هموطنان غیرفرهنگی را دارند و مراجعه غیرفرهنگیان به ستادهای اسکان نشان از این وضعیت دارد.

عباسعلی باقری در بازدید از ستاد اسکان نوروزی فرهنگیان نواحی چهارگانه اهواز، هدف از این بازدید را ارزیابی روند پذیرش و اسکان مهمانان نوروزی عنوان و اظهارکرد: استان خوزستان از نظر پذیرش و اسکان مهمانان نوروزی و خانواده های فرهنگیان تاکنون رتبه سوم را در سطح کشور دارد و امیدواریم این روند روبه رشد ادامه پیدا کند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، مدیرکل تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه مدرسه محل تعلیم و تربیت است؛ تصریح کرد: به دلیل این که در برخی شهرها، اماکن اقامتی پاسخگوی نیاز مسافران نیست، مدارس را جهت اسکان فرهنگیان تجهیز کردیم تا فرهنگیان بتوانند در ایام نوروز سفر خوشی را داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط جوی و وضعیت آب و هوایی همکاران ما در ستادهای اسکان آمادگی لازم جهت پذیرش و اسکان هموطنان غیرفرهنگی را دارند و مراجعه غیرفرهنگیان به ستادهای اسکان نشان از این وضعیت دارد.

باقری به تجهیزات اختصاص داده شده به مدارس طرح اسکان اشاره و بیان کرد: امسال با اختصاص ۳۰ میلیارد تومان به ستادهای اسکان، این پایگاه ها تجهیز و در اختیار فرهنگیان و مهمانان نوروزی قرار گرفته است.

مدیرکل تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه سال گذشته ۳۰ درصد مدارس طرح اسکان به امکانات لازم تجهیز شده بودند؛ افزود: ۸۰ درصد مدارس طرح اسکان در سال جاری تجهیز شدند و امیدواریم سال آینده صددرصد این مدارس را به امکانات لازم مجهز کنیم.

بر اساس گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش به نقل از استان خوزستان، وی وضعیت پذیرش مهمانان نوروزی در استان خوزستان را بسیار مطلوب دانست و خاطر نشان کرد: با توجه به وضعیت مراجعه فرهنگیان و مهمانان نوروزی به ستادهای اسکان ناچار شدیم مدارس خارج از طرح اسکان و مجموعه های ورزشی را نیز آماده کنیم تا بتوانیم همکاران فرهنگی را به نحو شایسته‌ای اسکان دهیم