۰ نفر

در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین مطرح شد:

دستورالعملی برای نظارت بر توزیع قارچ پیش‌بینی نشده است/ توزیع فله‌ای سلامت مردم را دچار مخاطره کرده است/ برچسب سلامت انجمن آماده است وزارت جهاد کشاورزی همکاری نمی‌کند

۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۳:۳۷
کد خبر: 272595
دستورالعملی برای نظارت بر توزیع قارچ پیش‌بینی نشده است/ توزیع فله‌ای سلامت مردم را دچار مخاطره کرده است/ برچسب سلامت انجمن آماده است وزارت جهاد کشاورزی همکاری نمی‌کند

رییس انجمن صنفی تولیدکنندگان قارچ خوراکی، گفت: دستورالعملی برای نظارت بر توزیع قارچ پیش بینی نشده و این امر می‌تواند سلامت مردم را دچار مخاطره کند.

اقتصادآنلاین - سپیده قاسمی؛ علی صدیق پناه در گفت و گو با اقتصادآنلاین با تاکید بر اینکه بیشتر تولیدکنندگان قارچ مجوز تولید دارند، افزود: در کنار واحدهای مجاز تعدادی تولیدکننده قارچ زیر پله‌ای وجود دارد که محصول خود را به صورت فله و بدون نام و نشان و شماره بهره برداری توزیع می‌کنند.

وی ادامه داد: از سال گذشته انجمن اقدام به تهیه بارکد و برچسب با نشان انجمن کرده است تا در صورت موافقت وزارت جهاد کشاورزی بر روی بسته‌های قارچ که سلامت آن‌ها کنترل شده است، درج شود.

صدیق پناه با بیان اینکه بیش از 6 ماه است تقاضا برای تشکیل جلسه با مدیران وزارت جهاد کشاورزی برای نهایی کردن برچسب سلامت و بارکد داده‌ایم، افزود: همچنان منتظر پاسخ مسئولان برای تشکیل جلسه هستم تا گروه بازرسی انجمن نسبت به این موضوع به صورت جدی و قانونی ورود پیدا کنند.

به گفته وی؛ در ابتدا دریافت برچسب و بارکد برای واحدهای تولید قارچ تشویقی و سپس اجباری خواهد بود.

صدیق پناه همچنین تقاضا برای دریافت استعلام از انجمن در هنگام صدور مجوز برای واحدهای تولید قارچ را نیز از اقدامات دیگر این انجمن برای تامین سلامت تولیدات عنوان کرد.

رییس انجمن صنفی تولیدکنندگان قارچ خوراکی استانداردسازی را پایه اصلی توسعه صادرات دانست و گفت: بدون توجه به تولید سالم و استاندارد نمی‌توان به توسعه صادرات و کسب اعتبار در خارج از مرزها رسید.

صدیق پناه در پایان ابراز امیدواری کرد در 6 ماهه اول سال جاری موانع صدور برچسب و بارکد با همکاری وزارت جهاد کشاورزی برطرف شود.