۰ نفر

روستا تعاون طرح حمایتی دولت برای توانمندسازی روستائیان

۵ اسفند ۱۳۹۶، ۱۲:۲۹
کد خبر: 254252
روستا تعاون طرح حمایتی دولت برای توانمندسازی روستائیان

نماینده معاونت امور تعاون وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی گفت: "روستا تعاون" طرح حمایتی دولت برای توانمندسازی روستائیان است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، افشین نژاد سلیم ، درباره اجرای طرح دولت با عنوان طرح "روستا تعاون" جهت حل بیکاری و اشتغالزایی در روستاها اظهار کرد: این طرح بسیار مهم در جهت حل  بیکاری که از دغدغه‌های مقام معظم رهبری و دولت است.

وی با بیان این که طرح "روستا تعاون" در راستای توانمندسازی روستائیان و مشاغل روستایی راه‌اندازی شده افزود: با توجه به این که با پدیده شوم شهرنشینی بسیاری از روستاها خالی از سکنه شده‌اند و یا سکنه کمی دارند، طرح تولید محصولات و خدمات نیز ضعیف شد.

نماینده معاونت امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اضافه کرد: هدف اصلی طرح روستا تعاون این است بتواند با حمایت دولت و با همکاری و همفکری روستائیان اشتغال را در روستاها راه‌اندازی کند و بتواند به اقتصاد کشور کمک کند.

نژاد سلیم با بیان اینکه طرح‌هایی چون کشاورزی، صنایع دستی، گردشگری و بوم گردی می‌تواند در روستاها پاسخگو باشد تصریح کرد: با توجه به این که استان مازندران پتانسیل‌های خوبی در این زمینه دارد، می‌توان با جهت‌دهی فارغ‌التحصیلان منطقه و با همکاری اهالی روستا، تعاونی‌هایی را راه‌اندازی کنند و خدمتی نو و جدید را به جامعه ارائه دهند.

وی با اشاره به این که این طرح از چند جهت اهداف دولت را در جهت اشتغال دنبال می‌کند یادآور شد: علاوه بر اشتغال روح تعاون در مردم به باور می‌رسد و فردگرایی فراموش می‌شود.

نماینده معاونت امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به جذب گردشگر خارجی  از طریق این طرح اشاره کرد و گفت: دولت از این طرح حمایت قوی و محکمی دارد و بانک‌های عامل همچون توسعه تعاون، پست بانک، ملی، کشاورزی و صندوق کارآفرین امید تسهیلاتی که دولت معرفی کرده است در اختیار تعاونی‌ها قرار می‌دهد.

نژاد سلیم با تاکید بر استفاده درست از این تسهیلات در روستاها اظهار کرد: دولت برای این طرح از محل صندوق توسعه ملی مبلغ 1.5 میلیون دلار اعتبار گذاشته است.