۰ نفر

معاون علمی و فناوری رییس جمهور خبر داد؛

وجود خلاءهای جدی درحوزه فعالیت‌های دانش‌بنیان بخش کشاورزی

۱۶ بهمن ۱۳۹۶، ۱۶:۱۱
کد خبر: 250162
وجود خلاءهای جدی درحوزه فعالیت‌های دانش‌بنیان بخش کشاورزی

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری گفت: در فعالیت های دانش بنیان در بخش کشاورزی خلاءهای جدی وجود دارد و باید این دانش را در این حوزه فعال تر کنیم.

سورنا ستاری روز دوشنبه در حاشیه بازدید از پالایشگاه غلات در استان البرز افزود: یکی از بخش های موثر در توسعه اقتصاد دانش بنیان، بخش کشاورزی است که باید به صورت جدی حوزه دانشی را در آن توسعه دهیم.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا ، وی ادامه داد: یکی از مواردی که در مجموعه پالایشگاه غلات زر به چشم می خورد فعالیت این پالایشگاه برای نخستین بار در کشور است.

ستاری افزود: این پالایشگاه زمینه ساز بسیاری از تکنولوژی های پایین دست است که اشتغال زیادی را نیز ایجاد می کند.

وی یادآور شد که این پالایشگاه مانند پالایشگاه نفت عمل می کند و اقتصاد بسیاری را در حوزه صنایع غذایی وابسته ایجاد کرده که توسعه آن در گسترش فعالیت های دانش بنیان موثر است.

بهره برداری از دو طرح بزرگ صنعتی شامل تصفیه خانه مدرن صنعتی و طرح توسعه فاز دوم تولید فرکتوز در پالایشگاه غلات گروه صنعتی و پژوهشی زر از دیگر پروژه های افتتاحی با حضور سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری، عیسی کلانتری رییس سازمان حفاظت محیط زیست و علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی در شهرستان ساوجبلاغ استان البرز در پنجمین روز از دهه فجر صورت گرفت.

کلنگ زنی احداث نیروگاه برق با سوخت بیوگاز و بیواتانول برای نخستین بار در کشور از دیگر برنامه های سفر یک روزه ستاری، کلانتری و شمخانی به استان البرز بود.

فاز نخست پالایشگاه غلات زر سال گذشته با حضور رییس جمهوری افتتاح شده بود.

پروژه های افتتاحی در شهرستان ساوجبلاغ استان البرز با سرمایه گذاری 9 هزار و 500 میلیارد تومانی بخش خصوصی و در مدت 45 ماه اجرا شده و 2 هزار و 500 فرصت شغلی مستقیم نیز ایجاد کرده است.