۰ نفر

مشاور وزیر و مجری طرح گیاهان دارویی در گفت و گو با اقتصادآنلاین مطرح کرد:

اقتصاد قرون آینده، کشاورزی محور خواهد بود/ کاهش بیماری در جامعه با افزایش مصرف زعفران

۷ آبان ۱۳۹۶، ۲۰:۲۴
کد خبر: 228212
اقتصاد قرون آینده، کشاورزی محور خواهد بود/ کاهش بیماری در جامعه با افزایش مصرف زعفران

مشاور وزیر و مجری طرح گیاهان دارویی وزارت جهاد کشاورزی امروز طی بازدید از نمایشگاه مطبوعات با حضور در غرفه پایگاه خبری اقتصادآنلاین با بیان اینکه اقتصاد قرن آینده کشاورز محور خواهد بود، گفت: طب سنتی ایران تاکید بر تامین سلامت با تغذیه سالم دارد و هم اکنون بعد از قرن‌ها کشورهای پیشرو به این واقعیت رسیده‌اند که باید سلامت جامعه را از تغذیه با محصولات سالم و ارزشمند شروع کرد.

اقتصاد آنلاین - سپیده قاسمی؛ یوسفی آذر ادامه داد: کشورهای جهان به این باور رسیده اند که هر کشوری محصولات سالم تهیه و تولید کند نیاز به دارو و درمان ندارد.

وی تاکید کرد: فرهنگسازی و اطلاع رسانی در این زمینه برعهده رسانه ها است که تا جامعه را به سمت مصرف محصولات با ارزش غذایی بالا و سالم سوق بدهند.

مشاور وزیر و مجری طرح گیاهان دارویی با اشاره به خواص بی نظیر زعفران و تاثیر آن بر سلامت جامعه، گفت: تحقیقات نشان داده است که اگر هر روز 0.1 گرم زعفران در وعده غذایی مصرف شود از بروز بسیاری از بیماری ها همچون؛ آلزایمر، مشکلات قلبی و افسردگی جلوگیری می شود.

پیمان یوسفی آذر در گفت و گو با خبرنگار اقتصاد آنلاین با یادآوری اینکه 90 درصد زعفران جهان در ایران تولید می شود، گفت: تولید این محصول فرصت بزرگی برای ما است تا از آن برای ارتقاء سلامت جامعه استفاده کنیم.

وی افزود: اگر هر فرد در روز تنها 0.1 گرم زعفران استفاده کند علاوه بر کاهش قابل توجه بسیاری از بیماری ها شاهد رونق در بازار این محصول نیز خواهیم بود.

به گفته یوسفی آذر در حال حاضر مردم ایران در سال تنها 1 گرم زعفران مصرف می کنند که برای رسیدن به سطح قابل قبول از سلامت جامعه این میزان باید به 5 گرم برسد.

وی میزان صادرات زعفران کشور را یک هزار و 200 میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: این میزان صادرات برای کشوری که بزرگترین تولید کننده این محصول است بسیار ناچیزی است چرا که در حال حاضر بازار زعفران بیش از 60هزار میلیارد تومان گردش مالی دارد.

مشاور وزیر و مجری طرح گیاهان دارویی همچنین از احیاء یک میلیون هکتار مراتع با استفاده از گیاهان دارویی خبر داد و گفت:  با استفاده از کشت گونه های اقتصادی گیاهان دارویی و تجهیزات فراوری این محصولات می تواند میزان صادرات این محصولات را از ۴۰۰ ملیون دلار فعلی به دو ملیارد و ۵۰۰ میلیون دلار رساند.

یوسفی آذر در پایان خواستار تشکیل کمپین ملی زعفران و گل محمدی شد تا جایگاه این محصولات در تامین سلامت جامعه ارتقاء یابد.