۰ نفر

خبر قطع درختان باغ سیب در اردبیل تکذیب شد

۲۰ مهر ۱۳۹۶، ۱۹:۱۸
کد خبر: 224777
خبر قطع درختان باغ سیب در اردبیل تکذیب شد

سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل خبر قطع درختان باغ سیب در این استان را تکذیب و اعلام کرد: در هیچ شهرستانی از دشت اردبیل چنین واقعه ای اتفاق نیفتاده است.

به گزارش اقتصادآنلاین، در پی انتشار خبر و تصویر درختان قطع شده باغ سیب اردبیل در فضای مجازی و برخی رسانه ها، سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل ضمن بررسی موضوع اعلام کرد که در دشت اردبیل در هیچ شهرستانی چنین واقعه ای اتفاق نیفتاده است.

این گزارش با اشاره به این که درختان سیب بریده شده از نوع روسیمی و پایه کوتاه است که پرورش آنها بیشتر در کشورهای اروپائی رواج دارد و در هیچ نقطه کشور از این نوع و روش استفاده نمی شود، می افزاید:بررسی ها نشان می دهد که تصویر منتشر شده در فضای مجازی و برخی رسانه ها مربوط به کشورهای اروپائی است.

در همین حال،قائم مقام معاونت توسعه بازرگانی و صنایع وزارت جهاد کشاورزی نیز در گفتگویی ضمن تکذیب خبر و تصویر قطع درختان باغ سیب در اردبیل اعلام کرد: براساس قانون تضمین خرید محصولات کشاورزی، در مورد محصولات باغی (از جمله سیب) سیاست خرید تضمینی پیش بینی شده و در صورت کاهش قیمت و مشکل باغداران در فروش،دولت مداخله خواهد کرد و به صورت تضمینی محصول سیب باغداران را خریداری می کند.