۰ نفر

سیاست‌های حمایتی وزارت جهاد کشاورزی از تولید چغندرقند پاییزه در سال زراعی۹۷–۹۶

۲۶ شهریور ۱۳۹۶، ۱۰:۰۵
کد خبر: 219446
سیاست‌های حمایتی وزارت جهاد کشاورزی از تولید چغندرقند پاییزه در سال زراعی۹۷–۹۶

مجری طرح چغندرقند و شکر وزارت جهاد کشاورزی،سیاست های حمایت از تولید چغندرقند پائیزه در سال زراعی 97 – 96 را اعلام کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین از وزارت جهاد کشاورزی، علیرضا یزدانی با تشریح سیاست های حمایتی وزارت جهاد کشاورزی از تولید چغندرقند پائیزه در سال زراعی 97–96 اظهار داشت: به منظور افزایش بهره وری آب (توسعه آبیاری میکرو و تغییر آرایش کشت) به ازاء هر هکتار 10 میلیون ریال، تسهیلات مورد نیاز در قالب کمک های فنی و اعتباری تامین و پرداخت می شود.

وی تامین تسهیلات بانکی سرمایه درگردش چغندرقند پائیزه به ازاء هر هکتار 50 میلیون ریال و همچنین تامین و پرداخت حدود 50 درصد یارانه بذر را از دیگر سیاست های حمایت از چغندرقند پائیزه عنوان کرد و افزود:تامین کارنده های دقیق کار و ست کامل برداشت با استفاده از تسهیلات ارزان قیمت و یارانه دار در دستور کار قرار دارد.

یزدانی با اشاره به برنامه ریزی برای تأمین و تدارک به موقع نهاده ها بویژه بذور مورد نیاز کشاورزان گفت: با مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی برای تخصیص تسهیلات با کارمزد 4 درصدی به منظور تامین ادوات و ماشین آلات تخصصی چغندرقند هماهنگی شده است.

مجری طرح چغندرقند و شکر وزارت جهاد کشاورزی از تامین اعتبارات لازم برای خدمات پشتیبانی از طرح، بویژه تامین خودرو اجاره ای در استان ها خبر داد و خاطرنشان کرد: هماهنگی با انجمن صنفی کارخانه های قند و شکر برای اختصاص جایزه تحویل چغندرقند انجام شده است.

وی اعلام به موقع قیمت تضمینی چغندرقند پائیزه متناسب با قیمت تمام شده آن را برای توسعه و پایداری تولید این محصول ضروری برشمرد و عنوان کرد: سایت های الگویی با بکارگیری روش های نوین در زراعت چغندرقند زیر نظر موسسه تحقیقات چغندرقند ایجاد و همچنین دوره های آموزش تئوری و عملی ویژه کارشناسان ذیربط و بهره برداران برگزار می شود.