۰ نفر

در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین مطرح شد؛

انتقاد از تحریم‌های داخلی در صنعت کشاورزی

۲۵ مهر ۱۳۹۷، ۱۳:۰۱
کد خبر: 308276
انتقاد از تحریم‌های داخلی در صنعت کشاورزی

نایب رییس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی ایران گفت: آمریکا به ایران مهلت 6 ماهه برای تشدید تحریم‌ها داد اما تصمیمات غلط و سیاست های اشتباه ، کشور را زودتر از مهلت تعیین شده وارد تحریم کرد.

اقتصادآنلاین - سپیده قاسمی؛ صدرالدین نیاورانی در گفت و گو با اقتصادآنلاین با تاکید بر اینکه تحریم‌های داخلی شدیدتر از تحریم های آمریکا است، اظهار کرد: ممنوعیت های یک شبه و سیاست های که دولت اکنون بخش تجارت و تامین کالاهای اساسی در پیش گرفته است بیش از تحریم های آمریکا بر بدنه اقتصاد کشور ضربه وارد کرده است.

وی ادامه داد: از دست دادن بازارهای جدید و سنتی ایران که با صرف هزینه و زمان بدست آماده است بزرگترین زیان است که می‌تواند به تجارت یک کشور تحمیل شود.

نیاورانی با بیان اینکه خسارات ناشی از تحریم داخلی در بازه زمانی کوتاه بعد از خروج آمریکا از برجام قابل برآورد نیست، افزود:  این خسارات به بخش‌های مختلفی وارد شده و تمام سطوح را درگیر خود کرده است به همین دلیل نمی‌توان از آن آمار دقیقی ارائه داد.

به گفته نایب رییس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی ایران، تولیدکنندگان از مهترین خساران دیدگان تحریم های داخلی هستند.

نیاوارنی با پذیرش اینکه ایران وارد جنگ اقتصادی شده است برنده بیرون آمده از این جنگ را به شرط اتخاذ تصیمات کارشناسی، پرهیز از تصمیمات خلق الساعه و مشورت با بخش خصوصی دانست.