۰ نفر

در انتخاب تیم تولید محتوا وسواس به خرج دهید!

۲۹ آذر ۱۳۹۶، ۶:۵۰
کد خبر: 238876
در انتخاب تیم تولید محتوا وسواس به خرج دهید!

در دنیای امروز تولید محتوا به بخش اصلی واحد بازاریابی در هر شرکتی تبدیل شده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از کسب و کار ، شاید خیلی از مدیران در ابتدا به این موضوع توجه ویژه ای نداشته باشند ولی در طول زمان به اهمیت این قضیه پی خواهند برد. تیمی که بتواند محتوای مناسب را برای شبکه های اجتماعی و وبلاگ فراهم کند و همچنین به استراتژی ها و چشم اندارهای شرکت مسلط باشد، آینده ی درخشانی را برای آن شرکت رقم خواهد زد.

بازاریابی محتوا به بلوغ خود نزدیک شده است و جزو صروریات بازاریابی تلقی می شود. شما به افرادی باهوش خلاق و آینده نگر نیاز دارید. اما این افراد را براحتی نخواهید یافت.پس برای داشتن یک تیم رویایی باید به این نکات توجه ویژه ای کنید و از وجود آنها نهایت استفاده را ببرید.

1. از نظر بصری

محتوای عالی تنها با تکیه بر کلمات موفق نخواهد بود. تصاویر مناسب و طرح‌های گرافیکی در مرکز بازاریابی محتوای ایده‌آل قرار دارند. برای ساختن یک ویدئو، تهیه‌ی یک اینفوگرافی یا انتخاب عکس‌هایی که مخاطب‌تان را مجذوب می‌سازد،

2. عاشق زبان و ادبیات

وقتی این فرد در کنار یک هنرمند بصری قرار می‌گیرد، معمولی‌ترین نتیجه‌ی ممکن، محتوایی خلاق و فوق العاده خواهد بود. در محیطی که وبلاگ‌ها، مطبوعات، توییت‌ها، پست‌های اینستاگرام و کمپین‌های برند شده‌ی محتوا همگی در حال کمک به بازاریابی هستند، به فردی نیاز خواهید داشت که به خوبی از عهده ی انتخاب کلمات و فرمت نوشته برآید و با سرعت بالایی بتواند این کار را انجام دهد.

3. راوی داستان

داشتن یک راوی خوب در تیم‌تان به این معناست که شما قدرت کنترل اتفاقات را دارید، می‌توانید داستانی حماسی بسازید و شخصیت‌پردازی کنید. داشتن فردی که می‌داند چگونه داستانی ببافد تا مشتریان شما را ترغیب کند بی‌شک مفید خواهد بود.

4. فردی که به جزئیات بپردازد

این اشخاص می‌توانند برنامه کلی را به دقت تحت نظر بگیرند، به همین دلیل این افراد را مدام در حال تجزیه و تحلیل اعداد و اشکال‌یابی می‌بینید تا بفهمند کدام نوع محتوا عملکرد خوبی ندارد و چرا.

5. ویراستار

داشتن یک روایت‌گر عالی و افراد با مهارت بالا در نوشتن، بدون وجود شخصی که نوشته شما را تا اندازه‌ی مناسب کوتاه کند بی‌فایده است.

6. فردی که بتواند با داده‌های زیاد سروکله بزند

این روز‌ها محتوا با سرعت زیادی منتشر می‌شود، با این حجم بالا از اطلاعات شما به یک مغز متفکر نیاز دارید تا نه تنها داده‌های بدست آمده از کمپین‌هایتان، بلکه داده‌های بزرگ و ترند‌ها را به موازات بودجه، اهداف بلند مدت و قابلیت‌های تکنولوژیکی تیم پردازش کند.