۰ نفر

اسراری از نحوه شروع کسب و کار

۱۶ آبان ۱۳۹۵، ۱:۵۲
کد خبر: 156460
اسراری از نحوه شروع کسب و کار

شروع کسب و کار، به نوبه خود میتواند هراس آور باشد. حتی اگر، محصول یا خدمات عالی داشته باشید که واقعاً بازار را تکان دهد، باز هم عدم قطعیتهایی پیش رو وجود خواهد داشت.

آمارها حاکی از آن است که ۵۰ درصد کسب و کارها در پنج سال اول با ناکامی مواجه می‌شوند و همین رقم نشان می‌دهد که چه فشاری بر صاحبان کسب و کار وارد خواهد آمد. حال اگر ندانید که از کجا باید شروع کنید، این فشار به نوبه خود بیشتر احساس می‌شود.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از دریک آنلاین، این مسئله یکی از دلایل اهمیت برخورداری از برنامه کسب و کار است، که مالک کسب و کار باید پیش از ظهور در صنعتی خاص بدان توجه کند.

در ادامه به اسراری اشاره می‌کنیم که اکثر مردم از آن اطلاعی ندارند:

این کار چندان هم دشوار نیست.

این کار صرفاً مستلزم برنامه ریزی دقیق، تلاش بسیار و عزم راسخ است.

 

خط شروع

ابتدای کسب و کار تا حد زیادی به چشم‌انداز، تعاریف شما از موفقیت و همچنین اقدامات خاصی بستگی دارد که می‌دانید باید برای تحقق چشم اندازتان انجام دهید.

در کتاب کسب و کار یک هنر است، فرآیندی دوازده مرحله‌ای عنوان شده که خلاقیت و اجرای چشم انداز کسب و کار را پوشش می‌دهد. این مراحل شما را قادر به خودارزیابی در مورد کسب و کار و اهدافتان می‌نماید.

فرض کنید که ایده فروش محصول یا خدماتی فوق‌العاده را در سر دارید، اما چگونه می‌توانید خود را از هر کسب و کار مشابه دیگر در آن صنعت متمایز کنید؟ چه چیز شما را از رقبایتان متمایز می‌کند. این گامی مهم است که پیش از تدوین طرح کسب و کارتان باید بدان توجه کنید.

همچنین باید اهداف کسب و کارتان را مدنظر قرار دهید. بله، شما می‌خواهید پول دربیاورید و کسب و کارتان را رشد دهید، اما این تعریف تفصیلی از موفقیت محسوب می‌شود. چشم‌انداز شما مشتمل بر اهداف خاصی است که بر خودتان و چگونگی دستیابی به آنها وابسته است.

 

مراحل شروع

اکنون زمان توجه به جزئیات است. سرواژه ART به صورت زیر تعریف شده است:

  • بیان (Articulate)
  • تصحیح (Refine)
  • مسیر (Track)

از این رو باید نگاهی دقیق به خودتان داشته باشید و چشم‌اندازتان را دقیق بیان کنید، سپس به مراحلی که می‌خواهید بدان برسید بروید. به خاطر داشته باشید که شما باید تا حد امکان ، زمان تدوین طرح ویژه باشید.

سعی کنید به سازماندهی کسب و کار خود در بخش‌هایی مانند تولید، استخدام، خدمات، بازاریابی و ارزیابی بپردازید. این روند به طور خاص موثر خواهد بود اگر به دنبال سرمایه‌گذاران یا وام دهندگان باشید و آنها بخواهند این طرح را پیش از سرمایه‌گذاری در شرکت شما ببینند.

در نهایت، به خاطر داشته باشید که تکامل شما اهمیت دارد. این همان جایی است که پالایش و طی مسیر صورت می‌گیرد. به عنوان مالک کسب و کار، باید قادر به دنبال کردن موفقیت‌ها و ناکامی‌ها باشید.

 

تا می‌توانید یاد بگیرید

هرچقدر قدمت کسب و کاری که ایجاد کرده‌اید بیشتر باشد، آموزه‌هایی که فرا می‌گیرید بیشتر خواهد بود. بسیاری از این آموزه‌ها را می‌توان در کتاب کسب و کار یک هنر است یافت. این کتاب مشتمل بر همه چیزهای مورد نیاز شما برای موفقیت کسب و کارتان است. یک چارچوب برنامه کسب و کار نیز به صورت رایگان برای دانلود قرار داده شده است.