۰ نفر

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات:

توسعه شبکه فیبر نوری برای رسیدن به اهداف برنامه ششم/ برای پوشش دهی خدمات تلفن همراه در مترو به همکاری شهرداری نیاز داریم

۱۳ اسفند ۱۳۹۶، ۱۳:۵۲
کد خبر: 255971
توسعه شبکه فیبر نوری برای رسیدن به اهداف برنامه ششم/ برای پوشش دهی خدمات تلفن همراه در مترو به همکاری شهرداری نیاز داریم

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: برای احقاق برنامه ششم توسعه به پهنای باند بیشتری نیاز داریم و این زیرساخت را باید از طریق توسعه شبکه فیبر نوری ایجاد کنیم.

اقتصاد آنلاین - انوش ممتازپور؛ محمدجواد آذری جهرمی در همایش «شهر هوشمند» با بیان اینکه فناوری ADSL روبه منسوخ شدن است اظهار کرد: برای رسیدن به سرعت اینترنت تعیین شده در برنامه ششم توسعه باید همه اپراتورها باید به گسترش شبکه فیبرنوری کشور کمک کنند ؛ اما مشکلاتی در این زمینه وجود دارد و آن نبود هماهنگی‌های لازم با نهاد‌های مختلف از جمله شهرداری است.

وی افزود : در شش ماه گذشته تنها 100 هزار پورت فیبرنوری واگذار شده، که این عدد بسیار کمی است و باید برای حل این معضل تلاش شود.

وزیر ارتباطات با اشاره به اینکه توسعه شبکه‌های ارتباطی یکی از ملزومات تحقق شهر هوشمند است گفت : برای رسیدن به این هدف نیازمند دسترسی به آمارها و شاخص‌های شفاف هستیم تا بدانیم دقیقا کجا ایستاده‌ایم و بتوانیم برنامه‌ریزی مناسبی انجام دهیم.

به گفته آذری جهرمی شهر هوشمند باعث شفافیت در مدیریت شهری، ارتقای شاخص‌های محیط زیستی و مبارزه با فساد می‌شود و بنابراین باید هرچه زودتر به هوشمندسازی برسیم.

وی ادامه داد: ۷۰ درصد جمعیت دنیا تا سال ۲۰۳۰ در ۵ درصد وسعت کره زمین مستقر می‌شوند و ۷۰ درصد گازکربنیک و آلودگی محیط زیست را آنها تولید می‌کنند.

وزیر ارتباطات با بیان اینکه یکی از معضلات جدی جامعه اشتغال است، اظهار کرد: بنابر سیاست‌های علمی موجود در کشور امروز بخش زیادی از جامعه دانشگاهی اقبال زیادی به فناوری اطلاعات دارند در حالی که به دنبال اشتغال هستند که بدترین مدل رفع اشتغال این نیروهای خلاق و تحصیل کرده استخدام آنها و پرداخت حقوق ماهانه به آنها است.

عضو کابینه دولت دوازدهم با اشاره به اینکه خلاقیت بزرگترین محرک در توسعه اقتصاد دیجیتال است و کسب و کارهای نوپا با خلاقیت شکل می‌گیرد، تصریح کرد: امروز شهری داریم که با معضل جدی ترافیک، آلودگی و موضوعات اداری شکل گرفته به‌طوری‌که جامعه برای برای انجام امور اداری در شهرداری‌ها نیازمند به مراجعه حضوری است که اگر در آن شفافیت ایجاد نشود به صورت بالقوه آمادگی فساد دارند.

وی در بخش دیگر از سخنان خود با اشاره مشکلات آنتن دهی تلفن همراه در کشور گفت: یکی دیگر از مشکلاتی که اپراتورها با شهرداری دارند در زمینه توسعه پوشش آنتن دهی تلفن‌های همراه است.

به گفته وزیر ارتباطات درحال حاضر مشکلات زیادی در مترو وجود دارد و اپراتورها هنوز نتوانستند در همه جا خدمات خود را ارایه دهند که بخشی از این موضوع به وزارت ارتباطات مربوط است و بخش دیگر باید با تعامل بین اپراتورها و مدیران شهری برطرف شود.