۰ نفر

آخوندی: همچنان محور اصلی بازسازی خود مردم هستند

خسارت بیش از ۳۰هزار واحد مسکونی در زلزله استان کرمانشاه/ تا آخر بازسازی، کنار مردم می‌مانیم

۳ آذر ۱۳۹۶، ۸:۵۵
کد خبر: 233431
خسارت بیش از ۳۰هزار واحد مسکونی در زلزله استان کرمانشاه/ تا آخر بازسازی، کنار مردم می‌مانیم

وزیر راه و شهرسازی گفت: در زلزله استان کرمانشاه بیش از ۳۰ هزار و ۵۰۰ واحد دچار خسارت شدند.

عباس آخوندی در شورای مدیریت بحران شهرستان ثلاث‌باباجانی با اشاره به اینکه بر اثر این زلزله 30 هزار و 500 واحد دچار خسارت شده است اظهار داشت: در کنار تمام ناملایمات و سختی‌های موجود صحنه‌هایی قابل توجهی از جمله همبستگی ملی مشاهده شده و این زلزله یکبار دیگر نشان داد ملت ایران تا چه حد همبستگی دارند. به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تسنیم، آخوندی با بیان اینکه تمام اصناف و گروه‌ها در همان لحظات اولیه حضور فعالی در منطقه پیدا کردند افزود: این منطقه بسیار مهم است و مردم آن نیز در زمان جنگ با وجود لطمه‌های بسیار تاب‌آوری بسیاری داشتند و انواع رنج‌های مختلف را در راه حفظ استقلال و تمامیت ارضی کشور دیده‌اند و بنابراین همه باید در خدمت این مردم باشیم.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه بنیاد مسکن در این زمینه تجربه طولانی دارد که یکی از آن‌ها آسیب 220 هزار واحد مسکونی در زلزله بم است گفت: اطمینان داریم بنیاد مسکن در مدت کمتر از یکسال بخش اعظم از کار یا تمام آن را به اتمام می‌رساند و البته نظر ما این است که همچنان محور اصلی بازسازی خود مردم هستند.

آخوندی با بیان اینکه هنگامی که بنیاد مسکن اعلام می‌کند بخش اعظم ارزیابی‌ها را انجام داده است نشان‌دهنده تسلط در کار است افزود: در چند روز آینده ارزیابی تمام واحد‌های خسارت‌دیده به اتمام می‌رسد و تصویر روشنی از خسارت‌ها نمایان می‌شود.

وی با اشاره به اینکه برای اسکان موقت روستاها ‌‌‌‌سه میلیون تومان و پنج میلیون تومان نیز برای کمک به اسکان دائم در نظر گرفته شده است عنوان کرد: تسهیلاتی نیز بسته به میزان تخریب نیز در گرفته شده است.

آخوندی با بیان اینکه در حوزه اسکان موقت امتیاز را در اختیار خود مردم قرار داده‌ایم که سه میلیون تومان در اختیار آن‌ها قرار بگیرد گفت:  مردم می‌توانند با ابتکار خود برای اسکان موقت تصمیم بگیرند و راه‌حل دیگر قرارداد بنیاد مسکن با سپاه است که بتوانند به جای دریافت این رقم از تسهیلات کانکس استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه در زلزله‌های قبلی مردم از این پول برای بازسازی خانه‌های دائمی خود استفاده می‌کردند گفت: بنیاد مسکن هشت استان در منطقه ستاد معین را تشکیل داده‌اند و بیش از 400 دستگاه را وارد منطقه کرده‌اند و تمام منطقه بین استانهای مختلف توزیع شده است و امید داریم کار آواربرداری در کوتاهترین زمان به اتمام برسد.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه بنیاد مسکن از روز شنبه آماده پرداخت هزینه اسکان موقت و معرفی به بانک است عنوان کرد: مقام معظم رهبری بر منطقه نظارت دائم دارند و آنچه که دولت و نیروهای مسلح و مردم در توان دارند به طور کامل در خدمت مردم منطقه هستند.

وی با بیان اینکه فاجعه زلزله در این منطقه حادثه بسیار بزرگی بود عنوان کرد: زلزله 7.3 ریشتری آسان نیست و شعاع آن به اصفهان نیز رسیده است.