۰ نفر

پشت پرده تغییر تاریخ دیدار پرسپولیس - الدحیل چه بود؟

۳۰ مرداد ۱۳۹۷، ۲۰:۲۰
کد خبر: 294699
 پشت پرده تغییر تاریخ دیدار پرسپولیس - الدحیل چه بود؟

دیدار برگشت تیم‌های فوتبال پرسپولیس و الدحیل قطر که قرار بود در شب تاسوعای حسینی در تهران برگزار شود ۲۴ ساعت زودتر برگزار خواهد شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، دیدار برگشت تیم‌های فوتبال پرسپولیس و الدحیل قطر در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا قرار بود 27 شهریور در شب تاسوعای حسینی در ورزشگاه آزادی برگزار شود و همین موضوع باعث شد تلاش‌ها برای تغییر زمان بازی آغاز شود تا اینکه روز گذشته این اتفاق رقم خورد.

پیش از این درخواست فدراسیون فوتبال ایران و باشگاه پرسپولیس برای تغییر زمان دیدار برگشت پرسپولیس و الدحیل دو بار از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا مورد مخالفت قرار گرفته بود.  گفته می‌شود دلیل این موضوع نظر مخالف مسئولان باشگاه الدحیل بود و قطری‌ها حاضر به تغییر زمان این بازی نبودند.

بر همین اساس و با توجه به حساسیت موضوع رایزنی فدراسیون فوتبال ایران به شکل مستقیم با فدراسیون فوتبال قطر در تاریخ 24 مرداد ماه از سر گرفته شد. فدراسیون فوتبال قطر با توجه به روابط و همکاری‌های نزدیک با فدراسیون فوتبال ایران نسبت به مذاکره با مسئولان باشگاه الدحیل در این خصوص اقدام و 3 روز بعد موافقت باشگاه قطری را به کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام کرد. بر همین مبنا با توجه به تلاش‌های فدراسیون فوتبال ایران و جلب موافقت طرف قطری AFC این بار تغییر برنامه مسابقه برگشت تیم‌های پرسپولیس و الدحیل قطر را مورد تایید قرار داد.

در واقع روابط نزدیک فدراسیون‌های فوتبال دو کشور و اقدام به موقع فدراسیون فوتبال ایران عامل تاثیرگذار در تغییر برنامه این مسابقه بود در حالی که پیش از این و در موارد مشابه معمولا درخواست باشگاه‌های ایرانی برای تغییر زمان برگزاری بازی‌ها به هیچ وجه مورد قبول قرار نمی‌گرفت.