۰ نفر

گفت‌و‌گو با سرمربی پرسپولیس ؛

برانکو: تکرار اشتباهات برای‌مان گران تمام می‌شود

۳۱ مرداد ۱۳۹۶، ۱۴:۱۴
کد خبر: 213864
برانکو: تکرار اشتباهات برای‌مان گران تمام می‌شود

برانکو : فکر می کنم طارمی قوی‌تر از این حرفهاست که به خاطر انتقادات جزئی بشکند، از این بابت نگرانی ندارم.

تیم فوتبال پرسپولیس در شرایطی خود را به مسقط رساند تا امشب مقابل الاهلی عربستان صف آرایی کند که نتایج این تیم در شروع لیگ، هواداران را به کسب نتیجه‌ای ایده آل و عبور از این مرحله سخت امیدوارتر کرده است. از سویی برانکو که با قهرمانی در لیگ برتر فصل گذشته، نه تنها کام سرخپوشان را پس از سالها ناکامی شیرین کرد بلکه خود نیز صاحب جایگاه و محبوبیتی خاص بین هواداران شده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایران ، این سرمربی کروات که سال‌ها پیش با تیم ملی هم نام خود را در تاریخ فوتبال ایران ثبت کرد، حالا هدفی جز قهرمانی در لیگ قهرمانان آسیا ندارد. گرچه او بیشتر و بهتر از هر کسی می‌داند که چه کار سختی برای رسیدن به این مهم در پیش دارد. برانکو در آستانه مصاف حساس مقابل الاهلی عربستان به سؤالات ما پاسخ داد.

قبل از ترک ایران نتیجه‌ای نسبتاً بد را مقابل سیاه‌جامگان کسب کردید. ارزیابی خودتان از آن تساوی خانگی چیست و آیا تأثیری در بازی امشب برابر الاهلی دارد؟

شاید بتوان اسم این را شوک مثبت گذاشت. من فیلم بازی با سیاه‌جامگان را چند بار دیدم و اعتقادم این است که در این بازی اشتباهات زیادی داشتیم. البته این تساوی ما دلایل زیادی داشت که اشتباهات داوری مهم‌ترین عامل آن بود اما اشتباهاتی هم خودمان داشتیم که نباید در بازی با الاهلی تکرار کنیم. اشتباهاتی که در صورت تکرار برای‌مان گران تمام خواهد شد.

شاید بزرگترین اشتباهات را هافبک‌های شما در بازی با سیاه‌جامگان مرتکب شدند و چند بار توپ را لو دادند تا منجر به ضد حمله شود.

در این بازی ما با یک حریف دونده و سختکوش بازی می‌کردیم و من به بازیکنان و هافبک‌ها هشدار داده بودم که بشدت از سوی حریف پرس خواهند شد. هافبک‌های ما سعی می‌کردند با حفظ توپ و عبور از یار مقابل توپ را به گردش دربیاورند اما در چند صحنه توپ را لو دادند که منجر به ضد حمله خطرناک شد. مطمئناً این اتفاق نباید در بازی با الاهلی رخ دهد چرا که آنها این فرصت‌ها را راحت از دست نخواهند داد. شاید بهتر باشد هافبک‌های ما وظیفه‌شناس‌تر بازی کنند و بی‌موقع اقدام به دریبل نکنند.

بازی با سیاه‌جامگان حواشی  هم داشت که موجب شد بازیکنانی مثل مهدی طارمی آسیب روحی ببینند، شرایط روحی او چطور است؟

بازی کردن در پرسپولیس با تیم‌های دیگر متفاوت است. شما وقتی در تیم بزرگی چون پرسپولیس بازی می‌کنی مسئولیت سنگینی را بر دوش می‌کشی چرا که میلیون‌ها هوادار توقع دارند تو بهترین عملکرد را در زمین داشته باشی؛ مخصوصاً وقتی مهاجم هستی وظیفه تو سنگین‌تر می‌شود و جدا از مسائل فنی از نظر روحی آنقدر باید قوی باشی که مقابل هر اتفاقی نشکنی. نخستین بار نیست که مهدی طارمی مقابل این هجمه‌ها قرار می‌گیرد و فکر کنم او خیلی قوی‌تر از این حرفهاست که به خاطر انتقادات جزئی بشکند. من از این بابت نگرانی ندارم.

پس یک طارمی آماده را در بازی با الاهلی خواهیم دید؟

بله شما 11 بازیکن آماده را در زمین خواهید دید و آنهایی هم که روی نیمکت خواهند نشست دلشان با بقیه نفرات یکی است و منتظر فرصت کوتاه خواهند بود تا کیفیت بالای خودشان را نشان دهند.

همچنان باید شاهد حضور طارمی و علیپور در خط حمله باشیم؟

در تیم ما هیچ بازیکنی نمی‌تواند از جایگاه خود مطمئن باشد. شاید اگر فصل پیش این سؤال را از من می‌کردید پاسخ مثبت به شما می‌دادم اما این فصل ما یک نیمکت قوی داریم و رقابت خیلی خوبی بین بازیکنان در همه پست‌ها وجود دارد. شرایطی که باید در تیم‌های بزرگ حاکم باشد تا بتوانند در هر جامی که شرکت دارند برای قهرمانی بجنگند.

به نظرمی‌آید بازیکنان نیمکت‌نشین تیم‌تان از شرایط موجود راضی نیستند و احتمالاً تا پایان فصل نقل‌وانتقالات از پرسپولیس بروند؟

این صحبت‌ها را فقط از خبرنگاران می‌شنوم و اصلاً چنین شرایطی در تیم ما وجود ندارد. تمام بازیکنانی را که در تابستان جذب کردیم مورد نیاز ما هستند و به هیچ عنوان به بازیکنی اجازه جدایی نخواهم داد مگر اینکه برای باشگاه سود مالی زیادی داشته باشند. وقتی تیمی 18 بازیکن باکیفیت و در کنار آن بازیکنان جوان مستعد و آینده‌دار دارد طبیعی است که به همه آنها بازی نرسد. در هر تیمی تعدادی بازیکن هستند که از شرایط خود تقریباً ناراضی‌اند و برخی نیز اصلاً راضی نیستند اما این دلیل نمی‌شود که ما دنبال راضی کردن آنها باشیم. همه مجموعه بازیکنانی که در اختیار داریم برای ما لازم و ضروری هستند و با تفکر و برنامه‌ریزی آنها را جذب کرده‌ایم. اگر هم بازیکنی باشد که نمی‌تواند شرایط را تحمل کند نزد خود من بیاید؛ تا الان این اتفاق رخ نداده است.

گویا کمال کامیابی‌نیا از نیمکت‌نشینی خود در پرسپولیس راضی نیست؟

کمال جزو بازیکنان اصلی ماست که همیشه روی او حساب ویژه باز می‌کنیم. او از یکسری از مشکلات ناراضی بود که سعی کردیم با صحبت کردن او را برگردانیم. کمال می‌تواند برای تیم ملی هم بازیکن مهمی حتی در جام‌جهانی باشد.

از الاهلی چقدر شناخت دارید؟

آنالیزورهای ما مدت‌هاست که تیم الاهلی را زیر ذره‌بین دارند و این تیم از مدتی که به‌عنوان حریف ما معرفی شده، تغییرات زیادی داشته است. تغییراتی که شاید پیش‌بینی آن هم برای ما ممکن نبود. به طور مثال فکرش را نمی‌کردیم آنها بازیکن یونانی خود را از فهرست کنار بگذارند از این جهت که او در چند سال اخیر همواره از بهترین‌های تیمش بود و یکی از دغدغه‌های ما هم به شمار می‌رفت. به هر حال الاهلی دو بازیکن برزیلی جذب کرده که بسیار خطرناک هستند. مربی اوکراینی آنها هم در مدت کوتاه توانسته تیمش را تهاجمی‌تر کند و از این حیث خیلی باید مراقب باشیم.

پرسپولیس چقدر شانس قهرمانی در آسیا دارد؟

یکی از مهم‌ترین اهداف من و مجموعه پرسپولیس کسب عنوان قهرمانی در آسیاست اما برای رسیدن به این عنوان راه سختی در پیش داریم. نخستین سد بزرگ ما الاهلی است که آمادگی لازم را برای رقابت با این تیم داریم. یکی دیگر از حریفان ما هوای گرم و شرجی مسقط خواهد بود که سعی کردیم با افزایش توان بدنی بازیکنان آمادگی بازی در این شرایط آبی‌وهوایی را هم داشته باشیم. در مورد زمین مسابقه اطمینان داریم که شرایط آن ایده‌ال است و تجربه بازی در این زمین را داریم.