۰ نفر

رحمتی نزدیک به خط پایان

۶ دی ۱۳۹۵، ۹:۳۴
کد خبر: 166723
رحمتی نزدیک به خط پایان

پنجم دی‌ماه ٩٥ قطعا به‌عنوان یک روز تلخ در یاد کاپیتان باتجربه استقلال ثبت می‌شود؛ روزی که او بعد از نزدیک به ٦‌سال در یک بازی لیگ برتری روی نیمکت نشست تا دروازه‌بان جوان استقلال بعد از ١٤ بازی بار دیگر فرصت قرار گرفتن در چارچوب دروازه را پیدا کند.

 بعد از حذف تلخ آبی‌پوشان از جام حذفی شایعات زیادی مبنی بر اختلاف سرمربی و کاپیتان استقلال به گوش می‌رسید اما تا ظهر دیروز کمتر کسی تصور می‌کرد که منصوریان همبازی قدیمی خودش را نیمکت‌نشین کند.

نیمکتی که غریبه بود

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از شهروند ، آخرین‌باری که سیدمهدی رحمتی در یک بازی لیگ برتری روی نیمکت نشسته بود، به ٥‌سال و ٧ ماه و ٥ روز قبل برمی‌گردد که این دروازه‌بان در جریان دیدار تشریفاتی سپاهان مقابل سایپا بعد از مسجل شدن قهرمانی تیم اصفهانی روی نیمکت نشست. البته در بازی ابتدایی فصل آبی‌پوشان برابر نفت تهران نیز سیدحسین حسینی فرصت بازی پیدا کرده بود اما این دروازه‌بان جوان فقط به خاطر محرومیت رحمتی در آن بازی در ترکیب اصلی قرار گرفت و فکرش را نمی‌کرد به این زودی بار دیگر شانس به او رو کند.

خونسردی روی نیمکت

کاپیتان اول استقلال در فصل جاری با وجود تصمیم ناگهانی سرمربی آبی‌پوشان سعی کرد واکنش خاصی قبل و بعد از بازی دیروز از خودش نشان ندهد. با این‌که او برای گرم کردن با سیدحسین حسینی وارد زمین نشد اما مقابل تماشاگران این دروازه‌بان جوان را در آغوش گرفت و به او روحیه داد. با این‌که رحمتی سعی می‌کرد خودش را خونسرد نشان دهد اما اصرار کارگردان تلویزیونی اصفهان به نشان دادن تصویر بسته از چهره او روی نیمکت ثابت کرد که حرف‌های زیادی در دل کاپیتان استقلال مانده است.

یاد طالب‌لو زنده شد

مشابه اتفاقی که روز گذشته در استقلال رخ داد و دروازه‌بان جوان آبی‌پوشان جای رحمتی ٣٥ساله را گرفت، ١٣‌سال قبل نیز رخ داده بود. ٩ آذر ١٣٨٢ بود که استقلال با هدایت امیر قلعه‌نوعی در ورزشگاه نقش جهان میهمان سپاهان بود. وحید طالب‌لو دروازه‌بان جوان و گمنام استقلال به یکباره در این بازی جایگزین ‌هادی طباطبایی و پرویز برومند شد. طالب‌لو نیز از این فرصت استفاده کرد و با درخشش درون دروازه استقلال اجازه گلزنی به حریف را نداد تا این‌که بتواند راهی که بیش از ١٠‌سال برای او در استقلال به طول انجامید را آغاز کند.

منصوریان، بعد از قلعه‌نوعی و کی‌روش

رابطه علیرضا منصوریان و مهدی رحمتی حتی پیش از انتخاب سرمربی فعلی استقلال در ابتدای فصل ابعاد گسترده‌ای داشت. آنها دایما از یکدیگر تمجید می‌کردند و حتی کار به جایی رسید که کاپیتان استقلال برای حمایت از تیم تحت هدایت منصوریان یعنی نفت به ورزشگاه آزادی رفت و روی سکوها نشست. این رابطه تنگاتنگ که در جریان لیگ شانزدهم نیز ادامه‌دار بود، حالا به سردی دنبال می‌شود. منصوریان چندمین مربی‌ای است که با دروازه‌بان باتجربه استقلال به مشکل برخورده و تصمیم به نیمکت‌نشینی او گرفته است. ریشه این اختلاف طبق اخبار منتشر شده، به دستورات تاکتیکی رحمتی به بازیکنان برخلاف نظر منصوریان برمی‌گردد. به‌هرحال اختلافی که عیان شده، نشان می‌دهد که منصوریان بعد از کی‌روش و قلعه‌نوعی سومین مربی است که با رحمتی به اختلاف خورده و حتی شاید در پی قطع همکاری است.

ریسک منصوریان جواب داد

عملکرد سیدحسین حسینی در جریان بازی روز گذشته مقابل سپاهان را نمی‌توان به هیچ عنوان ضعیف ارزیابی کرد. سرمربی استقلال با نشاندن بزرگترین بازیکن تیمش روی نیمکت دست به ریسک بزرگی زد اما به نظر می‌رسد با توجه به عملکرد دروازه‌بان جوان استقلال از اقدام خود پشیمان نباشد. حسینی جوان دیروز به غیراز گلی که دریافت کرد و شاید کمی هم روی آن مقصر بود، در چند صحنه با آمادگی بالا توانست جواب اعتماد منصوریان را بدهد. دریافت شوت سنگین رضا میرزایی و دفع توپ مهرداد محمدی روی یک صحنه تک‌به‌تک اوج کار حسینی در بازی دیروز بود که شاید دومین مورد باعث بازگشت آبی‌پوشان به بازی و گرفتن حداقل امتیاز هم بود. منصوریان بعد از بازی هم از انتخاب دروازه‌بان تیمش دفاع کرد: «ما ٢ دروازه‌بان خوب و آماده داریم و این تشخیص کادر فنی بود که حسینی درون دروازه بایستد. رحمتی هم یکی از بهترین دروازه‌بانان ایران است. او یکی از سه دروازه‌بان اول آسیا بوده و هست. ما هم شرایط را به گونه‌ای آماده می‌کنیم که این شرایط رقابت باقی بماند.»

روزهای بدتر در انتظار کاپیتان استقلال

این هفتمین سالی است که مهدی رحمتی با پیراهن استقلال در میادین حاضر می‌شود و او در این مدت به جز بحث‌های فنی توانسته آن‌قدر قدرت و محبوبیت پیدا کند که به بحث مربیگری و مدیریتی نیز وارد شده است. در ٢‌سال اخیر که رحمتی بار دیگر به استقلال بازگشته، صحبت‌های زیادی مبنی بر فعالیت او در نقل‌وانتقالات تیم آبی‌پوش پایتخت شنیده شده و به همین دلیل کاپیتان استقلال مخالفانی هم پیدا کرده است. این دروازه‌بان که چند سالی است به دلیل یک اشتباه از چارچوب دروازه تیم‌ملی دور شده، حالا شاید به فکر خروج از استقلال هم افتاده باشد. فرصت چند هفته‌ای برای منصوریان و رحمتی وجود دارد تا برای آینده همکاری‌شان تصمیم بگیرند. این‌که رحمتی می‌ماند و برای پس گرفتن شماره یک می‌جنگد یا این‌که او در خروجی را ترجیح می‌دهد؛ سوالاتی است که شاید با آغاز دوباره لیگ و اعلام ترکیب استقلال برای بازی با نفت در هفته شانزدهم پاسخش را دریافت کنیم.