۰ نفر

رییس کمیسیون عمران مجلس در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین:

بازسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده سرعت می‌گیرد/ سالانه ۲۷۰محله در نوبت بازسازی

۳ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۲:۱۳
کد خبر: 266309
بازسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده سرعت می‌گیرد/ سالانه ۲۷۰محله در نوبت بازسازی

رییس کمیسیون عمران مجلس تاکید کرد که با توجه به تصمیمات اتخاذ شده در کمیسیون متبوعش مقرر شده که بازسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده و بافت‌های ناکارآمد شهری سرعت بگیرد.

اقتصاد آنلاین - المیرا اکرمی؛ محمدرضا رضایی کوچی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی اقتصادآنلاین با اشاره به جلسه عصر یکشنبه کمیسیون عمران مجلس گفت: در این جلسه که با حضور مسئولان سازمان عمران و بهسازی شهری برگزار شد، مسئولان این سازمان گزارشی از آخرین وضعیت نوسازی و بهسازی بافت‌های فرسوده شهری و سکونتگاه‌های غیر رسمی کشور به اعضای کمیسیون عمران مجلس ارائه دادند.

رضایی کوچی با بیان اینکه در این نشست برنامه ریزی برای نوسازی و بازسازی بافت‌های فرسوده و بافت‌های ناکارآمد مورد بررسی قرار گرفت، اظهار داشت: در این جلسه اعمال ماده ۴۹ برای نوسازی بافت‌های فرسوده و بافت‌های ناکارآمد شهری به تصویب رسید که به موجب این ماده باید روند بهسازی و نوسازی این بافت‌ها سرعت بگیرد و امیدواریم که این موضوع اجرایی شود.

وی با اشاره به بررسی برخی از مفاد برنامه ششم توسعه که در آنها بر نوسازی بافت‌ها به شکل محله ای مورد تاکید قرار گرفته است، گفت: در این نشست موضوع تسهیلاتی که باید در چارچوب برنامه ششم توسعه و با کارمزد 6 تا 8 درصد توسط دولت و بانک مرکزی پرداخت شود، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

رییس کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه طبق قانون باید سالانه در 270 محله نوسازی بافت‌های فرسوده و بافت‌های ناکارآمد انجام شود، اظهار داشت: ۱۹ میلیون نفر از جمعیت کشورمان در بافت‌های ناکارآمد و فرسوده زندگی می‌کنند که این موضوع ضرورت توجه جدی تر به نوسازی و بازسازی این بافت‌ها را دوچندان می کند.