۰ نفر

گرانی ۱۰درصدی آپارتمان‌های تازه ساخت

۲۸ شهریور ۱۳۹۶، ۱:۱۸
کد خبر: 219900
گرانی ۱۰درصدی آپارتمان‌های تازه ساخت

با وجود اینکه حباب قیمتی آپارتمان‌های نقلی به دلیل افزایش قدرت خرید متقاضیان مسکن تحت تاثیر افزایش سقف وام، نسبت به سال‌های گذشته قدری تخلیه شده است، اما هنوز آپارتمان‌های نوساز و تازه‌ساز نقلی با بهای پیشنهادی بالاتر از قیمت میانگین هر منطقه فایل می‌شود.

برخی از مشاوران املاک اعتقاد دارند که در تابستان امسال با توجه به فرارسیدن موعد استفاده از تسهیلات 80 و 160 میلیون تومانی از محل صندوق پس‌انداز مسکن یکم، قدرت خرید متقاضیان مسکن قدری افزایش یافته و به همین خاطر، بازار آپارتمان‌های نقلی زیر 50 مترمربع با وجود اینکه هنوز رونق دارد، اما آن‌قدرها هم سکه نیست.

آمار معاملات نیز افزایش تمایل خریداران مسکن به آپارتمان‌های میان‌متراژ طی ماه‌های اخیر را تایید می‌کند. اما کاهش قیمت در مورد واحدهای مسکونی نوساز نقلی تایید نمی‌شود. به گزارش دنیای اقتصاد، قیمت پیشنهادی واحدهای با سن بنای زیر پنج سال و مساحت تا 50 مترمربع اغلب بین 5 تا 10 درصد گران‌تر از قیمت قطعی آپارتمان در منطقه قیمت‌گذاری می‌شود.

بسیاری از متقاضیان خرید این گروه از آپارتمان‌ها، با نیت سرمایه‌گذاری وارد بازار می‌شوند. آنها کسانی هستند که بعضا با نقدینگی محدود و بعضا حتی زیر 50 میلیون تومان وارد بازار می‌شوند و مابقی بهای خرید ملک را از طریق رهن کامل مستاجر و نیز استفاده از وام اوراق که در حالت انفرادی تا سقف 60 میلیون تومان در تهران قابل پرداخت است، جبران می‌کنند. آنها با توجه به منابع مالی محدود خود ناگزیر هستند به قیمت‌های پیشنهادی بالا تن دهند و از طرفی بهترین گزینه را آپارتمان نوساز می‌دانند؛ چراکه به راحتی می‌توانند آن را به بهای بالاتری در قالب رهن کامل، اجاره دهند. بر این اساس قیمت آپارتمان‌های نوساز نقلی همچنان قدری بالاتر از قیمت عموم آپارتمان‌ها است.