۰ نفر

کرد زنگنه در گفت و گو با اقتصاد آنلاین:

وضع مالیات برای سازندگان، در شرایط رکودی درست نیست/ شکست طرح مالیات بر خانه‌های خالی

۴ تیر ۱۳۹۶، ۱۱:۵۲
کد خبر: 201921
وضع مالیات برای سازندگان، در شرایط رکودی درست نیست/ شکست طرح مالیات بر خانه‌های خالی

یک کارشناس اقتصادی گفت: در شرایطی که بخش مسکن در رکود قرار گرفته، با وضع مالیات برای سازندگان مسکن نباید شرایط را سخت‌تر کرد.

اقتصاد آنلاین - محمد فیروزی؛ غلامرضا کرد حیدری زنگنه در گفت و گو با خبرنگار اقتصاد آنلاین درباره وضع مالیات بر مسکن گفت: برای اخذ مالیات از فعالان مسکن باید شرایطی که این بخش قرار دارد در نظر گرفته شود. رکودی که در این بخش وجود دارد این الزام را به وجود می آورد که با دقت بیشتری اقدام کرد.

وی افزود: یکی از گزینه های اخذ مالیات، سازندگان خانه هستند به ویژه کسانی که تا کنون موفق به عرضه ملک خود نشده اند. اما باید توجه داشت این افراد که در واقع مالکان خانه‌های خالی هستند ممکن است با اخذ مالیات ناتوان تر شوند. چرا که این خانه های خالی به دلایل ناتوانی متقاضیان در بازار عرضه نشده‌اند.

این کارشناس اقتصادی با بیان اینکه برای اخذ مالیات از این خانه‌ها امکانات زیرساختی هم فراهم نیست، تاکید کرد: بدون اطلاعات کامل از این خانه‌ها نمی‌توان برای بخشی از آنها مالیات وضع کرد. از سوی دیگر وضع مالیات برای این خانه‌ها هزینه‌های زیادی دارد که ممکن است از درآمد آن بیشتر شود.

کردزنگنه تصریح کرد: وضع مالیات بر خانه های خالی محکوم به شکست است چرا که حتی اگر همه شرایط برای دریافت آن فراهم باشد، به دلیل مشکلات فرهنگی این طرح قابلیت اجرایی ندارد و بسیاری از افراد با ترفندهای مختلف مانع از پرداخت خود به سازمان امور مالیاتی خواهند شد.