۰ نفر

در صحن علنی مجلس مطرح شد

نظرات موافقان و مخالفان اصلاح سهمیه ایثارگران در کنکور

۳۰ خرداد ۱۳۹۷، ۸:۵۳
کد خبر: 279783
نظرات موافقان و مخالفان اصلاح سهمیه ایثارگران در کنکور

در جریان بررسی طرح اصلاح ماده 90 قانون برنامه ششم توسعه در خصوص اصلاح سهمیه ایثارگران در کنکور در صحن مجلس، موافقان و مخالفان نقطه نظرات خود را عنوان کردند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی اقتصادآنلاین، در جریان بررسی طرح اصلاح ماده 90 قانون برنامه ششم توسعه درخصوص اصلاح سهمیه ایثارگران در کنکور، مهرداد بائوج لاهوتی در مخالفت با جزئیات این طرح گفت: ماده واحده و تبصره های این طرح عین قانون برنامه ششم توسعه است، لذا نیازی به تصویب قانون مجدد نیست.

لاهوتی در ادامه افزود: افزایش حد نصاب علمی و شرایط پذیرفته شدگان از خانواده ایثارگران تنها تغییری است که از 70 به 80 و 85 درصد در این طرح دیده می شود، لذا این طرح با هدف اولیه کمیسیون آموزش و تحقیقات مبنی بر رفع تبعیض بین ایثارگران فاصله دارد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه به موجب تصویب این طرح نگرانی ها رفع نخواهد شد، اظهار داشت: هر چند ایثارگران باید در اولویت قرار گیرند و دفاع از حقوق آنها ضروری است، اما بهتر است شرایط علمی کشور نیز مورد توجه قرار گیرد.

در ادامه محسن کوهکن در موافقت با جزئیات طرح مذکور گفت: این طرح از دو تغییر اساسی برخورداراست، نخست افزایش حد نصاب علمی مربوط به ایثارگران است تا مباحث و تبلیغات ناحقی که توسط برخی افراد در جامعه درخصوص سطح پایین علمی این افراد مطرح می شود، مرتفع شود.

کوهکن در ادامه افزود: از سوی دیگر در برنامه ششم توسعه سهمیه جانبازان بالای 25 درصد و کمتر از آن متفاوت در نظر گرفته شده بود که در این طرح این دسته بندی حذف و تبعیض برطرف شد.

بر اساس این گزارش کاظم دلخوش هم در مخالفت با جزئیات طرح مذکور گفت: طرح بعد از تصویب و تبدیل آن به قانون قابلیت اجرایی شدن دارد که این فرآیند زمانبر است، قانون نیز عطف به ما سبق نمی شود، بنابراین این اصلاحات برای دانش آموزانی که هفته آتی آزمون دارند، تاثیری نخواهد داشت.

نادر قاضی پور هم در موافقت با جزئیات این طرح عنوان کرد: البته در این طرح ابهام وجود دارد و برای رفع ابهام باید اصلاح قانون دائمی خدمات رسانی به ایثارگران جایگزین اصلاح قانون برنامه ششم توسعه شود.

قاضی پور اظهار داشت: این طرح بعد از تایید شورای نگهبان و حدود 35 تا 40 روز آینده نهایی می شود و بنابراین تا زمان انتخاب رشته دانش آموزان می تواند به قانون تبدیل و مورد استفاده قرار گیرد.