۰ نفر

گام‌های ارزی سامانه نیما یک روزه طی می‌شود

۶ خرداد ۱۳۹۷، ۱۰:۱۳
کد خبر: 274437
گام‌های ارزی سامانه نیما یک روزه طی می‌شود

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی از گام های ۱۶گانه ارزی سامانه نیما دفاع کرد.

عزت الله یوسفیان ملا  با اشاره به طراحی 16 گام در سامانه نیما برای ارائه ارز به واردکنندگان اظهار داشت: این سامانه و گام های آن به این منظور طراحی شد که ارز بدون حساب و کتاب در اختیار افراد سود جو نیافتد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خانه ملت، نماینده مردم آمل در مجلس دهم شورای اسلامی تاکید کرد: به هر حال انتظار می رود که راه و روش و سیستمی که تعریف می شود نباید دسترسی به ارز را سخت و ناممکن کند با این حال از گام های تعریف شده سامانه نیما دفاع می کنیم.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه ومحاسبات مجلس بیان داشت: ارز باید در دسترس متقاضیان اصلی که قانون به آنها اجازه داده است باشد نه اینکه افراد نابجا و بدون حساب و کتاب به ارز با قیمت دولتی دسترسی داشته باشند.

وی با بیان اینکه نباید ارز دولتی در اختیار افراد سود جو قرار گیرد، گفت: اگر سخت گیری ها انجام نشود مانند شرایط قبل ارز با هواپیما و  کیسه وارد کشور می شود، این در حالی است که دولت وتیم اقتصادی تلاش دارندکه افراد سودجو اختلال در بازار ارز ایجاد نکند.

یوسفیان ملا در ادامه در این باره که گام های 16 گانه سامانه نیما سرعت واردکننده با ارز را کند می کند، توضیح داد: گام های تعریف شده در این سامانه را می توان یک روزه طی کرد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: گام های طراحی شده در واقع مانع سوء استفاده از بازار ارز و ارز با نرخ دولتی می شود.