۰ نفر

گزارش اقتصاد آنلاین از دستور کار کمیسیون‌های تخصصی مجلس

قیمت گذاری خودرو تعیین تکلیف می‌شود/ وضعیت پیام رسان‌های داخلی مورد بررسی قرار می‌گیرد

۵ خرداد ۱۳۹۷، ۱۱:۵۱
کد خبر: 274197
قیمت گذاری خودرو تعیین تکلیف می‌شود/ وضعیت پیام رسان‌های داخلی مورد بررسی قرار می‌گیرد

در هفته پیش رو کمیسیون‌های تخصصی مجلس بررسی موضوعات مهمی از جمله تعیین تکلیف قیمت خودرو و بررسی وضعیت پیام رسان‌های داخلی را در دستور کار دارند.

اقتصاد آنلاین - المیرا اکرمی؛ استماع گزارش کارگروه ویژه در خصوص وضعیت بازار خودرو و تعیین تکلیف قیمت گذاری خودرو از مهم ترین موضوعاتی است که این هفته در کمیسیون صنایع و معادن مجلس مورد بررسی قرار می‌گیرد.

گفتنی است روز سه شنبه هفته جاری، محمد شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت میهمان کمیسیون صنایع و معادن مجلس است تا در مورد قیمت گذاری خودروها و همچنین بررسی طرح ساماندهی بازار خودرو تصمیم گیری شود.

برگزاری جلسه هیئت تحقیق و تفحص از عملکرد شرکت دخانیات ایران و جلسه مشترک با کمیسیون‌های امنیت ملی و سیاست خارجی و قضایی و حقوقی مجلس از دیگر دستور کارهای مهم کمیسیون صنایع و معادن مجلس در این هفته است.

بر اساس این گزارش در هفته پیش رو کمیسیون اقتصادی مجلس هم بررسی تقاضای تعدادی از نمایندگان مجلس برای تحقیق و تفحص از عملکرد بانک مرکزی در پنج سال گذشته و رای گیری در خصوص تقاضای نماینده اسلام آباد غرب و دالاهو برای تحقیق و تفحص از میران مطالبات غیر قابل وصول و مشکوک الوصول بانکی را در دستور کار دارد.

در هفته جاری کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ضمن ادامه بررسی لایحه الحاق ایران به کنوانسیون بین المللی مقابله با تامین مالی تروریسم، نشست مشترکی را با کمیسیون‌های اقتصادی و صنایع و معادن مجلس به منظور بررسی وضعیت عملکرد پیام رسان‌های داخلی با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، دبیر شورای عالی فضای مجازی و مدیران پیام رسان‌ها خواهد داشت.

گفتنی است بررسی گزارش تفریغ بودجه سال 1395 کل کشور در حوزه حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی و حوزه عمرانی وزارت کشور و رسیدگی به مشکلات مدیریتی در شرکت هواپیمایی آسمان با حضور علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، رییس سازمان هواپیمایی کشوری و مدیر عامل شرکت هواپیمایی آسمان دو دستور کار مهم کمیسیون عمران مجلس در این هفته است.   

ادامه رسیدگی به طرح درآمد پایدار شهرداری‌ها هم موضوعی است که کمیسیون مشترک رسیدگی به این طرح، جلسه ای را در خصوص آن برگزار خواهد کرد.

بر اساس این گزارش در هفته جاری، وزرای اطلاعات، نیرو و دادگستری هم در کمیسیون‌های امنیت ملی و سیاست خارجی، انرژی، عمران، قضایی و حقوقی مجلس حضور می‌یابند تا به سوالات نمایندگان مجلس پاسخ دهند.