۰ نفر

بررسی تعیین تکلیف نحوه استخدام معلمان حق التدریس در کمیسیون آموزش

۵ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۰:۴۷
کد خبر: 266850
بررسی تعیین تکلیف نحوه استخدام معلمان حق التدریس در کمیسیون آموزش

در نشست علنی امروز مجلس، طرح تعیین تکلیف استخدام معلمان حق‌التدریسی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی به منظور بررسی بیشتر به کمیسیون آموزش و تحقیقات ارجاع داده شد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی اقتصادآنلاین، در نشست علنی امروز مجلس طرح الحاق یک ماده به قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمان حق التدریسی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی در وزارت آموزش و پرورش با اصلاحات و الحاقات بعدی در دستور کار قرار گرفت که نمایندگان با ۷۳ رای موافق، ‌۹۶ رای مخالف و ۹۸ رای ممتنع از مجموع ۱۹۵ نماینده حاضر با آن موافقت کردند.

سپس علی مطهری که ریاست صحن علنی را بر عهده داشت، از نمایندگان خواست که رای خود را جهت ارجاع این طرح به کمیسیون آموزش برای بررسی بیشتر اعلام کنند که در نهایت نمایندگان با ۱۵۱ رای موافق،‌ ۱۹ رای مخالف و ۴ رای ممتنع از مجموع ۱۹۴ نماینده حاضر موافقت کردند که این طرح به کمیسیون ارجاع داده شود.

گفتنی است این طرح به دنبال این است که تکالیفی برای وزارت آموزش و پرورش جهت استخدام معلمان حق التدریسی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی در وزارت آموزش و پرورش ایجاد کند، به این شرط که آزمون اسخدامی برگزار شده و آنها حداقل دوره آموزشی یک ساله را در آموزشگاه فرهنگیان طی کنند.