۰ نفر

به ۱۵۰۰دبیر برای استقرار پایه دوازدهم نیاز است

وضعیت نگران کننده کمبود معلم در تهران

۳ تیر ۱۳۹۷، ۱۱:۴۳
کد خبر: 280647
وضعیت نگران کننده کمبود معلم در تهران

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران با بیان اینکه وضعیت کمبود نیروی انسانی را در تهران نگران‌کننده می‌دانیم، گفت: برای استقرار پایه دوازدهم به ۱۵۰۰ دبیر نیاز داریم.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فارس، عباسعلی باقری مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران در خصوص کمبود نیروی انسانی آموزش و پرورش تهران اظهار کرد: وضعیت نیروی انسانی را نگران‌کننده می‌دانیم.

وی، دلیل عدم وضعیت خوب در بحث نیروی انسانی را استقرار پایه دوازدهم و تعداد بالای بازنشستگی فرهنگیان تهرانی اعلام کرد و افزود: راهکارهایی را پیش‌بینی کردیم که بتوانیم این کمبود نیرو را جبران کنیم که می‌توان به جذب نیرو از طریق آزمون استخدامی، نقل و انتقالات به تهران، استفاده از حق‌التدریس معلمان و خرید خدمات اشاره کرد.

باقری با تأکید بر اینکه تمام مناطق آموزش و پرورش مأمور شدند که راهکارهایی برای کمبود نیرو ارائه دهند، گفت: امسال 4500 تا 4600 نفر از فرهنگیان شهر تهران شرایط بازنشستگی را دارند که حداقل 3500 نفر بازنشسته می‌شوند و باید برای جایگزین این تعداد برنامه‌ریزی کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران تصریح کرد: برای استقرار پایه دوازدهم نیز در سال تحصیلی جدید به حداقل 1500 نفر نیاز داریم.