۰ نفر

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس:

احتمال تغییر سهم قطعی معدل در کنکور۹۸

۲۹ مهر ۱۳۹۷، ۱۸:۳۵
کد خبر: 309247
احتمال تغییر سهم قطعی معدل در کنکور۹۸

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از بازنگری مصوبه اخیر شورای سنجش و پذیرش دانشجو برای اعمال تاثیر قطعی معدل در کنکور ۹۸ خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، حمایت میرزاده درباره جلسه امروز کمیسیون آموزش درباره تأثیر قطعی مدل در کنکور 98 اظهار کرد: امروز جلسه‌ای در کمیسیون برگزار و تصمیم گرفته شد تا آقای ساداتی‌نژاد به عنوان نماینده این کمیسیون در شورای سنجش و پذیرش دانشجو با اعضای شورا و وزیر علوم مذاکره کند تا تاثیر معدل برای کنکور 98 به صورت مثبت باشد.

وی افزود: نظر قبلی کمیسیون آموزش و تحقیقات این بود که در کنکور 98 سهم معدل به صورت تاثیر مثبت باشد اما شورای سنجش و پذیرش دانشجو آن را نپذیرفت و قرار شد مجدد این مسئله در شورا بررسی شود تا در صورت تایید آنها معدل دانش‌آموزان در کنکور 98 تاثیر مثبت داشته باشد و طرح تاثیر قطعی فعلا مسکوت بماند تا کمیسیون آموزش به صورت تخصصی زوایای مختلف آن را بررسی کند.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت:‌ فرایند بررسی تاثیر قطعی معدل در کنکور طولانی است و هم‌اکنون اعلام این خبر که در کنکور 98 سهم معدل به صورت قطعی است باعث استرس دانش‌آموزان شده است همچنین برخی موسسات اقدام به سوءاستفاده کرده و بسته‌های ترمیم معدل را برای دریافت پول از خانواده‌ها طراحی کرده‌اند.

میرزاده در پایان عنوان کرد: قرار شد نتیجه نظر شورای سنجش و پذیرش دانشجو درباره روند تاثیر معدل در کنکور 98 به صورت قطعی یا مثبت روز سه‌شنبه به کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اعلام شود.