۰ نفر

پیش بینی بارش باران در بیشتر مناطق کشور

۲۹ مهر ۱۳۹۷، ۱۴:۲۵
کد خبر: 309187
پیش بینی بارش باران در بیشتر مناطق کشور

هفته آینده در بیشتر مناطق کشور بارندگی خواهیم داشت.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خبرگزاری صداوسیما، محمد اصغری افزود: امروز اوج بارش ها را در جنوب آذربایجان های شرقی و غربی، بخش هایی از کردستان، کرمانشاه، ایلام، چهارمحال و بختیاری، لرستان و همدان پیش بینی می کنیم که احتمال آبگرفتگی و سیلابی شدن مسیل ها زیاد است. 

وی گفت: در چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، فارس، بوشهر، مرکزی، قم، اصفهان، کرمان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان باید منتظر وقوع رگبار و رعدوبرق باشند.

اصغری افزود: هرچه به شرق می رویم این موج خیلی ضعیف تر عمل خواهد کرد و هرجا بارش رخ می دهد روند کاهش دما نیز بوجود خواهد آمد بنابراین افرادی که به کربلا و نجف می روند و از هر مرزی اعم از خسروی و مهران و شلمچه وارد عراق می شوند امروز با بارش مواجه هستند. 
کارشناس هواشناسی گفت: پایتخت نشینان به ویژه منطقه شمیران امروز صبح شاهد بارندگی خوبی بودند که این وضع را در روز دوشنبه هم خواهیم داشت و علاوه بر آن در البرز بلندی های سمنان ، اردبیل،​سواحل دریای خزر نیز می توان به این بارش ها اشاره کنیم و روز دوشنبه باید منتظر وقوع رگبار و رعدوبرق باشیم. 
وی افزود: البته فردا از شدت ناپایداری در نیمه غربی کشور کاسته می شود و در نیمه شرقی نیز فعلاً خبری از بارندگی ها در این هفته نخواهد بود. 
اصغری گفت: روز سه شنبه روز نسبتاً آرامی را پشت سر می گذاریم اما از چهارشنبه غروب موج جدید بارندگی وارد ایران می شود. 
وی افزود: آخر هفته مناطق تحت پوشش ابرهای باران زا بیشتر هستند یعنی علاوه بر غرب و شمال غرب و جنوب غرب احتمال قوی اخطار صادر خواهیم کرد برای سواحل نشین های دریای خزر، استان اردبیل، استان تهران، از روز جمعه شرایط برای وقوع بارش مهیا خواهد شد. 
وی ادامه داد:​ در ابتدا هوا خیلی سرد نمی شود اما برای اوایل هفته بعد خیلی از مناطق باید منتظر بارش باشند و روند کاهش دما اتفاق خواهد افتاد.