۰ نفر

بیرون کردن خارجی‌ها از بازارهای یزد

۱۰ مرداد ۱۳۹۷، ۲۱:۴۰
کد خبر: 289740
بیرون کردن خارجی‌ها از بازارهای یزد

رییس سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآرودهای کشاورزی شهرداری یزد گفت: از شنبه 13 مرداد از حضور اتباع خارجی در شب بازار یزد جلوگیری می‌شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، محمدرضا دشتی  در جلسه علنی شورای اسلامی شهر یزد،  اشتغال اتباع خارجی، افراد چند غرفه‌ای و برق شب بازارها را از جمله دغدغه های ساماندهی شب بازار دانست و بیان کرد: در حال حاضر برق شهری برای شب بازار یزد تأمین می‌شود.

ونوس عامری، عضو کمیسیون بودجه شورای اسلامی شهر یزد نیز با اشاره به ضرورت ساماندهی شیوه عملکرد و فعالیت دستفروشان یزد، اظهار کرد: متأُسفانه برخی دستفروشان مغازه‌دارانی هستند که به طور غیرقانونی در محل شب بازارها، حاضر و اقدام به فروش می‌کنند.

وی با بیان این‌که شب بازار برای حمایت از تولید کنندگان محصولات مختلف است، افزود: هدف شهرداری از ساماندهی شب بازارها، حمایت از افرادی است که خودشان تولید کننده بوده و به دلیل توان نداشتن مالی امکان راه‌اندازی کسب و کار رسمی ندارند. کمک به نیازمندان و تولید کنندگان کالاهای بومی باید در اولویت حمایتی شهرداری قرار گیرد.

عامری، جلوگیری از فروش هرگونه کالای خارجی را یکی از اولویت‌های اجرایی مدیریت و نظارت بر فعالیت شب بازارها دانست و بیان کرد: شب بازارها برای حمایت از قشر فرودست راه‌اندازی می‌شود و کالای ایرانی با کیفیت باید عرضه شود.

حمیدرضا قمی، عضو شورای اسلامی یزد با بیان این‌که­ حمایت از شب بازارها ترویج کسب و کارهای غیررسمی که هیچ پاسخگویی به بهداشت، استاندارد و مالیات ندارند نبوده و نیست، تصریح کرد: هدف اصلی حمایت از شب بازارها در حقیقت مدیریت شهر در حوزه کسب و کار است.

وی، عدم تمرکز شب بازارها در محلی ثابت را یکی از ضرورت‌های اجرایی در این حوزه دانست و بیان کرد: برگزاری دوره‌ای شب بازار در نقاط مختلف سطح شهر اثرگذرای بیشتر و بهتری دارد.

محسن ابوترابی، عضو کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی یزد حضور اتباع خارجی را یکی دیگر از دغدغه‌های ساماندهی فعالیت شب بازارها عنوان کرد و افزود: حضور افراد بومی و ایرانی به عنوان دستفروش باید در دستور کار مدیریت شب بازارها قرار گیرد.

وی با اشاره به وضعیت بد اقتصادی جامعه در عصر امروز، گفت: افزایش آمار بیکاری صنایع یکی از مهمترین دلایل افزایش دستفروشان در شهر و استان یزد است.

ابوترابی نظارت بر کیفیت کالاهای عرضه شده در شب بازار را از دیگر اولویت‌های اجرایی در بحث ساماندهی شب بازارها دانست و تأکید کرد: جلوگیری از عرضه هرگونه کالای قاچاق در شب بازارها ضروری است.

این عضو شورای اسلامی شهر یزد با اشاره به اهمیت نظارت مستمر و جدی اعضای شورای اسلامی شهر یزد بر عملکرد شب بازارها، تصریح کرد: آیین نامه اجرایی قوی و منسجمی برای ساماندهی و واگذاری مدیریت شب بازار به پیمانکار باید تدوین و ارائه شود.