۰ نفر

رئیس سازمان مدارس غیردولتی و مشارکت‌های مردمی خبر داد:

اعلام شرایط ثبت‌نام مدارس هیأت امنایی

۱ تیر ۱۳۹۷، ۱۲:۰۲
کد خبر: 280231
اعلام شرایط ثبت‌نام مدارس هیأت امنایی

رئیس سازمان مدارس غیردولتی و مشارکت‌های مردمی آموزش و پرورش گفت: بخشنامه ثبت‌نام دانش‌آموزان در مدارس هیأت امنایی حداکثر تا پایان هفته آینده ابلاغ می‌شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، مجتبی زینی‌وند معاون وزیر آموزش و پرورش درباره بخشنامه ثبت‌نام در مدارس هیأت امنایی اظهار کرد: هنوز بخشنامه ثبت‌نام در این مدارس ابلاغ نشده است.

وی ادامه داد: هفته پیش آخرین جلسه بررسی شاخص‌های الگو برای مدارس هیأت امنایی برگزار شد و در حال جمع‌بندی مطالب هستیم.

زینی‌وند افزود: حداکثر تا پایان هفته آینده بخشنامه ثبت‌نام در مدارس هیأت امنایی ابلاغ می‌شود.

مدارس هیأت امنایی، مدارسی هستند که به منظور ارتقای کیفیت برنامه‌های آموزشی و پرورشی جهت  استفاده از مشارکت‌های فکری، علمی، فرهنگی، اقتصادی و عاطفی مردم در راستای سیاست مدرسه محوری مشمول آیین‌نامه توسعه مشارکت‌های مردمی به شیوه مدیریت هیأت امنایی در مدارس اداره می‌شوند.

این مدارس بر اساس مصوبه 788 جلسه شورای عالی آموزش وپرورش مورخ اول اردیبهشت ماه 1388  ایجاد می‌شوند.

اهداف تشکیل مدارس هیأت امنایی شامل «ارتقای کیفیت آموزشی و پرورشی»٬ «بهره‌برداری از ظرفیت مشارکت مردم در اداره مدرسه»، «ارائه الگوی مناسب مدرسه داری مبتنی بر سیاست مدرسه محوری»٬ «تحقق عدالت آموزشی»٬ «تقویت استقلال نظام مدیریتی ، مالی و اجرایی مدارس» و «ترغیب خیرین ( حقیقی و حقوقی ) به مشارکت در احداث یا اداره مدرسه» است.

هرچند در این سال‌ها تلاش زیادی برای فعالیت مدارس هیأت امنایی شده است اما برخی از این مدارس با تعیین شهریه اجباری از والدین موجب شدند که این مدارس از تحقق هدف اصلی خود فاصله بگیرند و کار به جایی رسید که تعدادی از مدارس هیأت امنایی به دلیل این تخلف، به مدرسه عادی دولتی تغییر هویت پیدا کردند.