۰ نفر

مجازات مالی و حبس برای جاسوسی از تلفن همراه همسر در عربستان

۱۴ فروردین ۱۳۹۷، ۲۲:۳۷
کد خبر: 261603
مجازات مالی و حبس برای جاسوسی از تلفن همراه همسر در عربستان

وزارت فرهنگ و اطلاع رسانی عربستان اعلام کرد جاسوسی کردن از تلفن همراه همسر در این کشور جرم محسوب می‌شود و جریمه نقدی و مجازات حبس به همراه دارد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از خبرگزاری صدا و سیما،براساس قانون جدیدی در عربستان با هدف «محافظت از ارزش های اخلاقی افراد و جامعه و محافظت از زندگی شخصی» ، جاسوسی کردن از تلفن همراه همسر، جریمه سنگین خواهد داشت و حتی ممکن است مجازات تا یک سال زندان داشته باشد. 
وزارت فرهنگ و اطلاع رسانی عربستان در بیانیه ای افزود، این مجازات ها هم برای زنان و هم برای مردان اعمال خواهد شد. به علت قوانین بسیار سختگیرانه طلاق در عربستان،‌ در واقع این قانون جدید می تواند بیشتر به نفع مردان باشد.
برای پایان دادن به رابطه ازدواج، یک زن باید در عمل مدرک بیاورد که شوهرش با او بدرفتاری کرده یا به او خیانت کرده است که این مدرک اغلب در تلفن همراه شوهر پیدا می شود. 
این قانون که نام رسمی آن « مبارزه با جرایم سایبری » است «‌جاسوسی، رهگیری یا دریافت داده های رد و بدل شده از طریق یک شبکه اطلاع رسانی یا یک رایانه را بدون مجوز قانونی جرم می داند. چنین جرمی می تواند مجازات پرداخت 500 هزار ریال سعودی معادل 108 هزار یورو جریمه،‌ یک سال زندان و یا هر دو مجازات با هم را در پی داشته باشد. »
امارات عربی متحده نیز قانون مشابهی را تصویب کرده است که براساس آن حداقل مجازات سه سال زندان و 665 یورو جریمه مالی پیش بینی شده است.