۰ نفر

دادستان کل کشور مطرح کرد

ریشه‌یابی تعرض به سفارت ایران در لندن

۲۰ اسفند ۱۳۹۶، ۰:۰۸
کد خبر: 257508
ریشه‌یابی تعرض به سفارت ایران در لندن

حجت الاسلام و المسلمین منتظری گفت: این جریان تحت عنوان جریان شیرازی نوعی برنامه ریزی در کارهایشان است که متاسفانه موجب اختلاف بیت اقوام و مذاهب اسلامی شده اند و هر روز بر آتش ایجاد اختلاف بین مسلمانان به نحوی می‌پردازد و کانون آن در کشور انگلیس است و شبکه‌های مختلفی را اعم از شبکه‌های تلویزیونی و سایت‌های متعدد دارند و آثار بسیار بدی برای جهان اسلام دارد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از میزان، حجت الاسلام و المسلمین منتظری دادستان کل کشور و رییس دادگاه ویژه روحانیت امشب در گفتگوی ویژه خبری در پاسخ به سوالی مبنی بر پیگیری حقوقی تعرض به سفارت ایران در لندن با ریشه یابی این اتفاق اظهار کرد: یک جریانی است که سالهاست در ایران و برخی کشور‌های همسایه فعالیت دارد منتهی مرکز در ایران و قم است.

وی افزود: این جریان تحت عنوان جریان شیرازی نوعی برنامه ریزی در کارهایشان است که متاسفانه موجب اختلاف بیت اقوام و مذاهب اسلامی شده اند و هر روز بر آتش ایجاد اختلاف بین مسلمانان به نحوی می‌پردازد و کانون آن در کشور انگلیس است و شبکه‌های مختلفی را اعم از شبکه‌های تلویزیونی و سایت‌های متعدد دارند و آثار بسیار بدی برای جهان اسلام دارد.

دادستان کل کشور ادامه داد: در دوره‌ای که شاهدیم دشمنان سوگند خورده اسلام تمام توانشان را به کار می‌برند که بین مذاهب اسلامی و شیعه و سنی ایجاد اختلاف کنندو همه ما مکلف هستیم در برابر این توطئه تلاش کنیم بین مذاهب اسلامی وحدت و یک کلامی و یکرنگی در برابر همه توطئه‌ها باشد، متاسفانه محتوای برنامه‌هایی که این فرقه ایجاد می‌کنند بسیار مضر است و ناسزا و اهانت به مقدسات و مذاهب اسلامی در آن دیده می‌شود و کاملا مشخص است که این یک برنامه مدیریت شده از سوی دشمنان اسلام است.

پیشتر به جریان شیرازی پیامی داده شده است

حجت الاسلام و المسلمین منتظری تصریح کرد: مدتی قبل شاید یکی دو سال قبل از این، در قم به رئوس این جریان پیامی داده شد که در این مقطع زمانی این حرکت، یک حرکت ناپسندی است و اصلاح کنید و نگذارید اینگونه اختلاف بین شیعه و سنی به وجود آید و کار‌هایی که انجام می‌دهید کار‌های دشمن پسند است.

این مسئول عالی قضایی ادامه داد: از طرف دادسرا و دادگاه ویژه روحانیت پیامی به آن‌ها داده شد که دست از این حرکت بردارید و در جهت اصلاح حرکت کنید ولی متاسفانه پذیرفته نشد، البته گفتند این شبکه‌هایی که در انگلیس مشغول فعالیت است ربطی به ما ندارد و عنوان کردیم اگر اینگونه است رسما برائت خودتان را از این جریان اعلام نماییدکه این کار انجام نشد.

دادستان کل کشور با بیان اینکه این حرکت و برنامه‌های تفرقه انگیز بین مسلمانان با یک برنامه کاملا حساب شده و کارشناسی شده همچنان ادامه دارد، گفت: متاسفانه مرکز این حرکت در قم است که اخیرا یکی از وابستگان این جریان برخلاف موازین قانونی مرتکب حرکتی شد که طبق قانون این حرکت مجرمانه است و تحت عنوان اتهامی که به او متوجه بود، دادسرای ویژه روحانیت این فرد را چندبار احضار کرده بود و از پاسخ مثبت و حضور استنکاف کرده بود تا اینکه طبق قانون مسئولان امر این شخص را بازداشت کردند.

وی بیان داشت: این فرد بازداشت شد تا اتهام منتسبه به او تفهمین شود و تحقیقات صورت گیرد و پیرو این احضار و بازداشت عده‌ای در بعضی از کشور‌های همسایه یک تعرضاتی کردند و حرکاتی انجام دادند که ناشایست بود تا شب گذشته که تعدادی از وابستگان این گروه به سفارت جمهوری اسلامی ایران تعرض کردند.

منتظری افزود: طبق اطلاعات بدست آمده، از طریق سفارت به پلیس انگلیس اطلاع داده شده و پلیس هم بعد چند دقیقه آنجا حضور پیدا می‌کند و لیکن تماشاچی می‌شود و به جای اینکه پلیس در اجرای وظایف خودش از تعرض به یک سفارتخانه‌ای که دارای مصونیت است و طبق قانون باید از آن صیانت شود، نظاره گر این حرکت زشت می‌شود.

وی ادامه داد: حتی به آنجایی می‌رسد که پرچم جمهوری اسلامی ایران را پایین می‌کشند و این نوعی اهانت به کشور میهمان است و میزبان مکلف است در صیانت و حفاظت از این سفارتخانه که حکم خاک کشور‌ها را دارد، اقدام کند ولی متاسفانه پلیس بیش از دو ساعت نظاره گر می‌شود و بعد هم با اصرار مسئولان سفارت این‌ها می‌روند و چند ساعت بازداشت و نهایتا با یک قرار سبک آزاد می‌شوند.

دادستان کل کشور بیان داشت: این نشان می‌دهد که کاملا وابستگی این جریان و فرقه به انگلیس محرز است و آیا اگر یک جریان شد انگلیسی بود پلیس این کشور اینگونه از متجاوزین و یورش گران حمایت می‌کرد؟

وی با بیان اینکه حرکت دولت انگلیس یک حرکت کاملا خلاف قانون و مقررات بین المللی است، ابراز امیدواری کرد مسئولان در وزارت امور خارجه از طریق رایزنی‌هایی که با این دولت متجاوز و یاغی دارند بتوانند حق ملت ایران را استیفا کنند و آن‌ها این حرکت زشت را جبران کنند.

دادستان کل کشور تصریح کرد: اینکه یک گروهی اینگونه در برابر قانون ایستادگی کنند و برخلاف مقررات قانونی حرکتی را انجام دهند قطعا دستگاه قضایی در برابر این حرکات سکوت نخواهد کرد و با عوامل موثر در این جریان برخورد قانونی خواهد کرد.