۰ نفر

آسمانی شدن تعدادی از فعلان محیط زیست و کارمندان سازمان جنگل‌ها در سانحه سقوط هواپیمای آسمان

۳۰ بهمن ۱۳۹۶، ۱۲:۰۳
کد خبر: 253266
آسمانی شدن تعدادی از فعلان محیط زیست و کارمندان سازمان جنگل‌ها در سانحه سقوط هواپیمای آسمان

خبرش تلخ بود، جان باختن تعدادی از هموطنان عزیزمان در حادثه سقوط هواپیمای آسمان آن هم زمانی که هنوز داغ از دست دادن شهدای نفکش سانچی تازه است. تلخ‌تر آنکه در میان قربانیان سقوط هواپیما اسامی آشنایی از فعلان محیط زیست و کارمندان سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیرداری کشور دیده می‌شود.

به گزارش اقتصاد آنلاین، حداقل 6 نفر از فعالان محیط زیست و سه تن از کارمندان سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور در میان جانباختگان هواپیمای ATR  مسیر تهران-یاسوج حضور داشتند.

اسامی و سابقه فعلان محیط زیست که به گفته محمدرضا تابش، رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس؛ در روزهای اخیر با حضور در مجلس شورای اسلامی از تلاشگران این عرصه و فعالیت‌های آن‌ها مستندا دفاع نمودند به شرح زیر است:

محمد فهیمی؛ کارشناس حیات وحش در NGO خزندگان پارس و خواهرزاده هوشنگ ضیایی از پیشکسوتان حوزه محیط زیست

سیدرضا فاطمی‌طلب، محقق کشاورزی و منابع طبیعی و عضو گروه محیط زیست دانشگاه آباده

احمد چرمیان، عضو گروه محیط زیست دانشگاه آباده

خلیل آهنگران، عضو گروه محیط زیست دانشگاه آباده

مژگان نظری، دانش‌آموخته مقطع کارشناسی ارشد در رشته برنامه‌ریزی، مدیریت و آموزش محیط زیست و از فعالان این حوزه

بهنام برزگر، سرپرست نمایندگی حفاظت محیط زیست شهرستان بیله‌سوار

سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیرداری نیز اسامی کارمندان این سازمان که در میان جانباختگان هواپیمای ATR   حضور داشتند را به شرح زیر اعلام کرده است:

علی فرزانه، همکار بازنشسته و عضو هیئت مدیره تعاونی خدمات رفاهی کارکنان سازمان

محمد مهدی سمیعی نصرآبادی، همکار دفتر مهندسی و مطالعات

 حمیدرضا هداوندخانی، همکار دفتر مهندسی و مطالعات

در پی این حادثه ناگوار خلیل آقایی، رئیس سازمان جنگل ها مراتع و آبخیزداری کشور و معاون وزیر جهاد کشاوری پیام تسلیت زیر را صادر کرد.

بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

امروز سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزدارى کشور عزادار است.

خداوندا تو شاهدی که چگونه خون و پیکر پاک همکاران عزیزمان پس از سال‌ها خدمت صادقانه و با پاى پیاده در عرصه گسترده منابع طبیعی کشور سرانجام در همان عرصه‌ها که عاشقانه و متعهدانه از آن حفاظت می‌کردنند، شهادت گونه و در سلسله جبال زاگرس (دامنه کوه دنا) بر زمین ریخته و در دل طبیعت آرام گرفتند.

بر خود لازم می‌دانم با قلبى آکنده از غم و اندوه این مصیبت دردناک را به همکاران عزیزم در منابع طبیعی سراسر کشور و همه دوستداران طبیعت، بخصوص خانواده معزّز آنها صمیمانه تسلیت عرض نمایم. برای آن عزیزان سفر کرده، رحمت و غفران واسعه الهی و برای بازماندگان صبر جمیل و اجر جزیل را از خداوند قادر متعال خواستارم.

خلیل آقایی

معاون وزیر جهاد کشاورزی

و رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع وآبخیزداری کشور

بنابراین گزارش، هر چند لاشه هواپیما پیدا نشده و جستجو برای یافتن قربانیان ادامه دارد اما، با توجه به محل سقوط، شرایط جوی و گذشت بیش از یک روز از سانحه به نظر می رسد کلیه سرنشینان و خدمه این پرواز جان خود را از دست داده باشند.