۰ نفر

جدیت کمیسیون آموزش برای حذف کنکور

۱ بهمن ۱۳۹۶، ۲۰:۳۷
کد خبر: 246559
جدیت کمیسیون آموزش برای حذف کنکور

عضو هیئت رئیسه کمیسیون آموزش گفت: دستگاه‌های اجرایی مرتبط با کنکور عزمی برای حذف کنکور از سیستم آموزشی کشور ندارند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تسنیم، حجت الاسلام علیرضا سلیمی عضو هیئت رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در با اشاره به جلسه عصر امروز ( یکشنبه ) کمیسیون متبوعش گفت: جلسه امروز کمیسیون با حضور معاونین وزارت آموزش و پرورش و  وزارت علوم و همچنین مسئولان سازمان سنجش درباره  موضوع حذف کنکور برگزار شد.

وی افزود: البته برنامه کمیسیون آموزش برای نشست امروز حضور آقایان غلامی و بطحایی به منظور بررسی موانع حذف کنکور از سیستم آموزشی کشور بود که با کم لطفی این عزیزان رو به رو شدیم.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون آموزش گفت: با توجه به اینکه هیچگونه خلل قانونی در مسیر حذف کنکور وجود ندارد از وزرای مرتبط با این موضوع  انتظار می‌رود که با همکاری کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس زمینه حذف کنکور را که به واقع تبدیل به معضلی برای سیستم آموزشی کشور شده فراهم شود.

سلیمی با بیان اینکه قانون حذف کنکور اولین بار در سال 86 به تصویب مجلس رسیده است، اظهار داشت: رئیس سازمان سنجش در جلسه امروز اذعان کرد که "آماده سازی زیرساخت‌های مورد نیاز برای حذف کنکور تا سال 1401 یعنی 15  سال طول خواهد کشید" که این موضوع نشان می‌دهد دستگاه‌های اجرایی مرتبط با کنکور عزمی برای حذف آن ندارند.

نماینده مردم محلات در مجلس تاکید کرد: با وجود کارشکنی‌ها در مسیر حذف کنکور کمیسیون آموزش با جدیت این موضوع را دنبال می‌کند و تا رسیدن به نتیجه مطلوب این موضوع را پیگیری‌ خواهد کرد.